Suttit på akuten ikväll

Sorry, men jag är super-dupertrött nu, så det blir inget långt inlägg.
Imorse när Marita och jag cyklade till jobbet så höll några studenter på att städa på cykel- och gångbanan!!! Det var glas och annat. Jag gav dem en eloge!!!

Hemtjänsten ringde! Pappa ville inte gå upp för han kunde inte, sade han. Och duscha ville han inte heller. Han hade 38,5 i feber och Yvonne lovade att de skulle titta till honom fler gånger under dagen. De skulle även ta hem mat.

Jag harhållit på i källaren och rensat. Bytte av Kicki i växeln på lunchen. Fia kom sedan en sväng. Jag hade nämligen fått med mig hennes plånbok. Hon hjälpte mig i källaren en stund.

Sedan ringde Thomas från hemtjänsten. Han hade fått i pappa maten, men han kunde inte gå själv! Inte bra!!!

Jag satte mig i växeln klockan 15, så att Kicki fick åka hem. Varit lugnt där. Cyklade hem och gick in till oss. Fia åkte till Caspers fotbollsträning, jag gick in till pappa. Jisses alltså; han var förvirrad. Jag skulle lyfta upp benet och då vrålade han. Distriktssköterskan ringde och undrade om jag fått besked att det fanns penicillin att hämta ut. Men ingen hade meddelat mig. Pappa hade urinvägsinfektion. Så jag gick hem, tog cykeln och cyklade till apoteket. Då ringde Thomas. Pappa mådde illa hade tjejen sagt, som varit där. Så vi bestämde att vi skulle ses. Gick direkt in till pappa och han ville själv till sjukhuset!!! Thomas ringde och beställde ambulans. Den kom och jag följde med. Sjuksköterskor tog prover. Han hade fått dropp redan i ambulansen. Läkaren som undersökte pappa var jätte bra. Men nog yrade pappa allt. Han såg fjärilar och blommor i taket! Jobbigt, att som anhörig, se honom så. Till slut så beslutades det att han skulle läggas in på urologen. Det är ju lämpligt med tanke på UVI.

Inge och Fia hämtade mig ca 21.10. Duschade när jag kom hem och så gjorde jag mina frukostmackor. Ringde brorsan, men han var inte hemma. Kristina skulle meddela honom.

Ja, den här dagen blev helt annorlunda. Nu säger jag natti till er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0