Min man fixar det nog denna gången

Det känns faktiskt riktigt skönt att sova till ca 4.15. Jag hinner gott och väl med det jag ska. Går kanske ut lite tidigt och hämtar cykeln, men jag blir så rastlös att bara vänta på att få åka iväg :) 

Gick till vårt bibliotek och där fanns det tidskrifter. Jag ljuger inte, men under de fem veckor, som jag varit på semester, hade det kommit en  hel del. Registrerade massor, men inte allt. Dock sorterade jag i bokstavsordning, så imorgon ska jag ta den stora högen.

För övrigt så har inte alla kommit tillbaka ännu, så forskningen ligger på sparlåga. Men jag har ju insamlingen av abstract, så det finns.

Jo, dagens rubrik då! Det är så att min man har inte rökt sedan söndag eftermiddag. Det verkar gå bra. Jag säger inte så himla mycket, men inombords jublar jag. Snusar gör han ju och det lägger han nog inte av med. Sista tiden har jag farit illa av röken.

Cyklade hem strax efter klockan 14. Blåste lite, men solen lyste. In till oss. Fia hade gjort en ny laxrätt. Inge hade ätit kyckling och grönsaker. Jag tar fiskrätten med till jobbet imorgon.

Gick in till pappa och tog med honom på en promenad. Fixade sedan TV:n.

Nu ikväll gjorde Fia pannkakor med proteinpulver i. De blev faktiskt riktigt goda.

Fia och jag varit in till pappa med kålpudding, sås och potatis. Det får han äta imorgon.

Ska snart se "Allsång på Skansen". Förresten så fick Fia kort på barnbarnen och de ser ut att ha det toppen hos Anna.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0