Lång dag eller långdag

Tidningen kom sent imorse, men jag hann bläddra igenom den. Innan hade jag försökt klura ut hur jag skulle frakta min vegan-cheesecake till jobbet på cykeln. Men det var inte så svårt. Lade i formen i en plastkasse och så i cykelkorgen.

Marita och jag cyklade iväg. Lade in min cheesecake i frysen och jordgubbsröran i kylen. Sedan upp och kollade datorn. Lugnt! Grr, så trött jag blir. Tur att vi skulle ha enhetsmöte.

Ringde pappa och allt var bra. 

En av kollegorna var förkyld och är det något som jag stör mig på, så är det när de snyter sig och slänger pappret i papperskorgen på toan. Det är inte underligt att bascillerna sprider sig. Jag har fått lära mig att spola ner i toaletten.

Letade faktiskt efter nycklar innan mötet. Ringde även till en pensionär samt en som slutat hos oss. Ledtrådarna som jag fick hjälpte inte.

Alla tyckte min vegan-cheesecake var supergod. Kul alltså. 

Några fick ta till 14-fikat och de tyckte också att den var god.

Som sagt, lugnt även idag vad gäller jobb, så det blev en lång väntan till ca kl. 15. Då gick jag ner till receptionen och bytte av Kicki. Och där var det ju rätt lugnt också. Några få samtal fram till kl. 16.40.

Cyklade hem och gick direkt in. Fia var iväg på flickornas träning. Tog en bit av cheesecake (gjorde ju 2 stycken) och tog med till pappa. Han tyckte också den var god. YES!!!

Lovade Marita att hon skulle få smaka, men här  hade Fia och Casper ätit idag, så det var inte mycket att bjuda på.

Kom en regnskur vid 18.30. Fia skulle spela match, men motståndarlaget lämnade WO, så hon kom hem efter flickornas träning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0