Helgen har varit toppen

Nu ska jag väl försöka att berätta lite om helgen som gått.

I lördags tog jag med pappa ut på en promenad. Blåste till och då blev det svalt, annars var det  jätte skönt. När Inge och Fia var klara, åkte vi tre till stan. Besökte "Bondens Marknad". Det var första lördagen och de kommer nu att återkomma fram till den 1 oktober. Tyvärr var kräftorna slut, vilket var snopet. Köpte jordgubbssylt + saft från "Hyddas" gård ("Hydda" är kompis med Jonas och Mia). Så köpte vi flytande honung på ett annat ställe. Innan vi åkte  hem, var vi till ICA Maxi och kompletterade lite.

Väl hemma, satte Fia igång att göra egen bearniessås och jag fixade sallad. Sköljde sedan potatis, som jag delade i klyftor.

Var in till pappa emellan och fixade TV:n.

Omkring klockan 16 kom Jonas och Samuel och strax efter kom Mia, Tove och Casper. Grillen var tänd och Inge fixade kycklngfiléer. Potatisen var i ugnen.



Kusinerna på samma bild.

Maten smakade bra och vi hade mycket trevligt. När jag diskade gick alla utom Inge till dammen i skogen för att kolla om de kunde se några salamandrar.

Ungarna fick tag i ett hopprep och då blev det, istället för hopp, limbo. Ja, jag försökte också, men det gjorde jag bara en gång. Insåg att jag snart var 60 :))



Mia håller tungan rätt i mun allt medan syrran och Samuel kollar på.




Fia fixade det med bravur. Stark koncentration så .....



En liten groda fångade barnens uppmärksamhet. Casper satte den på väderkvarnens tak.



Den här bilden blev bra, tycker jag! De båda är är födda samma år.

Bilderna ovan är tagna med min mobil. Återstår att se hur bilderna blev med systemkameran. Den lånade Jonas och Samuel igår, då de var till Kolmården. Så mer bilder kommer kanske i slutet av veckan.

Mia och barnen åkte till Lasse och Fia och Jonas skjutsade hem Samuel till hans mamma. Sedan kom de två tillbaka. 

Igår började dagen precis som alla dagar. Jag vaknade tidigt och gick upp. Mia och barnen ringde och sjöng så fint för mig. Då blev jag rörd.

Fia kom upp och grattade. Jag gick till pappa istället för att ringa. Hade nog kanske glömt att fylla på medicinen annars. Allt bra med honom.

Så ringde min goa vän, Anki och grattade. Vi pratade länge. Blev så glad över samtalet.

Ringde på dörren och utanför stod Marita med ett orkidéträd i en ljuvlig färg. Jag hade sagt ifrån om firande, men en blomma skulle jag ha :) Tack så jätte mycket!

Klockan 13.30 åkte vi till stan. Tutade på min chef som kom och gick med sin man.

Parkerade bilen och så mötte vi upp Mia och barnen. Vi åt buffé på Ming Palace. Jisses så gott det är. Döttrarna berättade att de ger mig en fotmassage och jag får den när jag själv valt tid och dag. Vad goa de är!! 

Tove följde med hem till oss för hon och Fia skulle iväg. Tove och hennes lagkompisar i fotbollen hade match.

Jag var in till pappa och han var så nöjd så :))

Så ringde brorsan och grattade. Innan vi hade avslutat, ringde min mobil. Det var min andra goa vän, Karin. Vi pratade också en god stund.

Det var alltså min 60-årsdag igår och jag är helnöjd med den. Man fyller år varje år och att fylla 60 är inget speciellt för mig. Det är ju så, lever man så blir man ett år äldre varje år.

Idag är det måndag och jag är flexledig. Den lyxen unnar jag mig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0