Curlingföräldrar

Sovit dåligt inatt och varit uppe och vandrat runt. Jobbigt när det blir så. Hörde även att Inge hade svårt att somna. Men vi pratar inte med varandra :))

Gick upp ca 4.10 och gjorde mig iordning. Åt frukost och läste tidningen. Hade faktiskt 2 dagens ros med idag och hoppas att nästa kommer imorgon. Man ska vara vänlig här i livet!!! Det kostar så lite!

Marita och jag cyklade även idag. Jisses vad duktiga vi är!! När jag kom till jobbet, fortsatte jag att lägga in rapporter på  nya webben.

Klockan 7 cyklade jag till Tornhagsskolan, där jag och Jörgen skulle räkna cyklister och om de använder hjälmar. Jag stod vid 6–12 årsgruppen. Fia kom för hon ville göra mig sällskap. Efter en stund kom Tove och Casper och promenerade till skolan. Oh, det värmde i mormorshjärtat att se dem komma. Tar hand om varandra på morgnarna och går iväg själva. Maria öppnar ju en del morgnar på sitt arbete.

Fia följde med dem till skolan. Rätt som det var så kom Anders Karlsson. Oh, den killen saknar jag på arbetet. Om man var lite nedstämd någon dag, så piggade han upp med ett rolig kommentar. Vi pratade en stund. Så kom Fia åter och då kom även Tesa. Hon hade lämnat sin dotter till skolan.

Men det var inte många cyklister. Jag fick ihop till 23 killar, varav 21 hade hjälm på huvudet och 3 tjejer, varav 2 hade hjälm.

Resterande barn som går in från detta håll, där jag står och räknar, fick antingen skjuts med bil eller av föräldrar som promenerade med barnen. Stundtals är det kaos när alla bilar kommer. Bildörrar slängs upp och är nära att träffa någon cyklist. Nog är det bra att skjutsa sina barn, men...... 

Klockan 8.30 slog jag igen blocket. Fia cyklade hem och jag cyklade tillbaka till jobbet. Motvind hade jag, så jag fick trampa hårt. Det var nästan fikadags så jag gick bara upp och tog av mig jackan. Kaffet smakade gott.

Har sedan haft fullt upp med olika arbetsuppgifter. Växelavbyte vid lunchen. De ringde från sjukhuset. Ska träffa några för vårdplanering på onsdag kl. 14. Ringde brorsan och han kunde tyvärr inte vara med.

Sjuksköterskan som ringde, berättade att pappa hade rest sig upp från rullstolen igårkväll och tagit ett par steg. Men så ramlade han!!!! De hade undersökt honom och han hade tur. Ja, fy säger jag.

Cyklade hem klockan 14. Kom ett par regnstänk. Brorsan ringde. Han var i Linghem och vi bestämde att han skulle besöka pappa istället för mig. Jag tar det imorgon och på onsdag.

Fia och jag kollade på "Hem till gården". Sedan åkte hon på tjejernas träning. Det kom en rejäl skur, så Fia tog bilen.

Har pratat med Maria. När vi pratades vid, ringde Thomas och undrade om jag ville ha svenska kräftor. Och det ville jag :))

Ikväll har Neta ringt och vi pratade länge.

Och snart är det dags att bänka sig och kolla på "Halvåtta hos mig".



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0