Blåst, men sol

Jag gick upp ca 7.25!!! Yes, så skönt. Läste tidningen och så blev det datorn. Ringde pappa strax efter kl. 9 och allt var bra. Rätt som det var så hörde jag en smäll och ut kom Fia från sitt rum. Trodde först att ilskan höll i sig, men hon hade halkat på sitt hallgolv. Och varför hon halkade? Jo, hon använder något medel till sitt hår innan hon använder plattången. Detta medel är värre än såpa!!! Stressad var hon för hon skulle till Casper samling. Hon hade tvättat hans matchkläder och han var ju tvungen att ha dem. Kian fick hon inte ta för vi blev låsta. Mia hämtade henne!

Inge och jag åt frukost och efter att jag diskat, duschade jag. Tog sedan diskmedlet Yes på Fias hallgolv. Det blev bättre! Gjorde mig iordning och gick sedan till pappa med tidningen. Pratade en stund. Så åkte Inge och jag iväg med travet och därefter till Lingvallen. Casper och hans lag mötte Karle och de låg under med 3-0. Attans också. Men i andra halvlek vände de. Casper lade en ursnygg straff och därefter blev det ytterligare ett par mål. De vann med 4-3!! Vilka killar alltså.

Fia följde med oss. Hon lämnade in sitt tips i Tannefors. Sedan åkte vi och parkerade bilen och kollade runt vid Stångån, där det var lite tält och lotterier. Såg en kvinna som vinkade åt mig och jag undrade vem det var. Men så såg jag: Det var Karin!! Och en smalare Karin!! Grattis! Frågade var hon hade "Kocken". Han står där!!! Och där stod en kille, som jag inte kände igen!! Jisses alltså!! Han hade nog gått ner 45–50 kg på ett år!! Vilken skillnad!! Så härligt för de båda. 

Sedan träffade vi Inges gamla arbetskamrat, som också heter Karin. De hade mycket att prata om :)) Till slut så åkte vi hemåt, men stannade till på Hemköp, där vi köpte frysta kräftor och bröd.

In till pappa med ett paket kex och så fixade jag TV-kanalen åt honom.

Fixat potatis och Inge gjorde grytan. Vi åt ca 17.45 och det smakade bra. När jag diskat, gick jag till pappa för det var dags att byta TV-kanal. 

Skulle sedan kolla min tvättid nästa söndag, men då var lille Adam i lekparken med sin pappa och lillasyster, Ingrid. Han tog min hand och släppte den inte. Oh, jag älskar alla små barn på gården (-arna). Vi gick till vår gård (utan att ha kollat tvättstugan) då Adam snavade till och blev jätte ledsen. Pappan tog honom och gick in med barnen. Pappa ringde mig och undrade vad för kanal jag satt in. Slutade med att gick tillbaka till honom och tog en annan kanal.

Så till tvättstugan där jag ändrade nästa söndags tvättider. Börjar klockan 7, men har ända till klockan 17 på mig. Kan ju vara skönt att veta att jag inte behöver stressa upp.

Tog nedanstående bild på Linköpings egen playa :)



Den här playan finns på baksidan av Scandic hotell och vattendraget är Stångån. Huset mitt över heter "Stångs" och innehåller en underbar restaurang. Har varit där med jobbet på både jullunch och sommarlunch. Kan rekommenderas :)

Vad gäller playan så blev det nog inte såsom kommunen tänkt sig. Det blev mycket bråk och fylla där första året och solstolarna som hade placerats ut, låg i Stångån.

Lite senare ikväll ska vi äta kräftor. Mums säger jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0