Sköna söndag :))

Vaknade vid 5-tiden imorse och gick upp ca 5.20. Efter att jag gjort mig iordning blev det datorn. Väntade på att klockan skulle bli 7, så jag fick börjar i tvättstugan. Hade bokat båda idag, så det skulle gå lite snabbare. Skönt med två tumlare när det är "stortvätt". Trist bara att vissa av våra påslakan inte får tumlas utan hängas i torkrummet.
Efter klockan 8 var jag in till pappa och fyllde på hans dosett. Allt var bra med honom.
Fia hade kommit upp och hon åt frukost. Skulle åka och kolla på Casper som hade innebandycup. Inge kom upp och han frågade om jag skulle ha frukost. Ja, när jag har varit ute i tvättstugan, svarade jag. Jag snodde mig på där ute. Gick in till pappa och hängde upp hans skjorta. Sedan in. Då hade Inge redan ätit frukost!!! Jag visste inte hur länge du skulle vara borta, blev svaret. Men du kunde ju ha bäddat i stället. Ja, ja, inte mycket att gnälla över.
Jag var klar i tvättstugan strax efter klockan 10. Vissa lakan var inte helt torra, men jag hängde dem inne. Var först till pappa och plockade in hans tvätt. Svetten rann om mig! Jag ljuger inte! Var väl lite stress också.
Så in till oss och plockade in allt. Fia kom hem och hon satte sig och kollade på Formel I tillsammans med Inge.
Fia kom hem mellan matcherna. När hon åkte, gick Inge och jag ut på en långpromenad. Underbart i skogen!
Stormen, som var i veckan som gick, hade tagit med sig en del träd! På ett ställe låg en gran över gångbanan:
Solen lyste och jag hade planer på att sätta mig på framsidealtan med en bok. Men molnen hopade sig och solen försvann. Så det blev en kopp kaffe när vi kom hem.
Var in till pappa och fixade TV-kanalen åt honom. Därefter gick jag in och skalade potatis.
Fia kom hem från innebandy. De  hade förlorat båda matcherna.
Vi har ätit stekt fläsk, potatis och löksås. Gott var det.
Fia är nu iväg med Tove. De är Vidingsjö, där det finns superroliga hinderbanor.
Ja, det var min sköna söndag det :))
P.s. Det är något fel med inställningar. Jag skriver inte in så här hoptryckt, som det blir!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0