Mörkret rådde imorse

Trodde att jag satt min klocka på tidigare väckning, men det blev snarare lite senare. Och senare är ingen bra lösning för mig. Jag vill ha tid att göra mig iordning, äta frukost och läsa tidningen. Dessutom att få läsa den i lugn och ro. Ingen stress tack!!!!

När vi kom till vårt område, var det becksvart. Jag bad Inge att köra in och vända och släppa av Marita så hon fick ljus från sin ingång. När vi sedan närmade oss min arbetsplats, så sade jag: Är det svart i "mitt" hus, så går jag inte in. Men det lyste från ett rum med kopieringsmaskiner + trapphuset. Så jag gick in och upp till mitt rum.!

Men attans alltså så obehagligt det är när det är kolsvart ute! Vi är så vana vid gatubelysning så det är sanslöst.

Full fart på jobbet med rapportredigering. Fick ordning på bilagedelen.

Maria ringde! Hon kände sig bättre i ryggen och det var ju skönt. Blir säkert bra i nya lägenheten. Hon lät optimistisk och det känns bra för mig.

Ringde pappa efter fikat. Allt bra med honom. Sedan till vårt bibilotek och där väntade en stor hög! Fick inte igång datorn, som jag ville. Räckte med lite handpåläggning. Gjorde alla tidskrifter och så var det lunch.

Jag åt min sedavanliga paj. Fortsatte sedan med jobbet.

Undrar förresten var Jonas tog vägen??? Han skulle ju komma hit med Samuel, men vi har inte sett honom. Och nu är han väl på väg tillbaka till Malaysia :(

Marita slutade tidigare idag, så det var bara mig som Inge hämtade kl. 14. Vi tog ett varv och så besökte jag Hemköp i vårt köpcentra. Köpte bullar + Skogaholmslimpa till pappa. Champinjoner till oss. Och utanför så var det billigt som sjutton. Köpte bland annat Cappucino för 20:-, spetspaprikor för 10:-, sallad i kruka för 10:- m.m. Fynd alltså!!

När vi kom hem gick jag direkt till pappa. Allt var bara bra med honom. Sedan in. Inge hade dammsugit och torkat golven idag. Så himla skönt att komma hem och veta att jag inte behöver städa i helgen.

Fia var förresten hos Maria och hjälpte henne med slutstädningen i gamla lägenheten. Inge skjutsade henne dit imorse.

På eftermiddagen var de på "Melodifestival" på Caspers fritids. Casper och hans två kompisar, Mio och Emil, vann!!!

Jag hämtade Fia hos Maria omkring klockan 17.30. In till pappa igen. Fixade sportkanalen åt honom. Fanns ju ingen livesändning, så det fick bli repriser.

Vi har ätit fläskfilégryta ikväll. Diskat och sett gårdagens avsnitt av "Big Brother". Om jag är vaken ska jag se klockan 22 igen.

Nog är det skönt med helg och lite vila, det sticker jag inte under stol med att säga. Är också glad att Fia kunde hjälpa Maria så mycket med flytten.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0