Lite tankar

Imorse, när jag vaknade, så kunde jag inte komma på vad det var för dag! Så hemskt att känna så!! Faktum var att jag lev lite rädd. Men jag tror att det beror på att jag sovit så himla hårt inatt. Berodde kanske på trädgårdsarbetet igår och så frisk luft!

Det var i alla fall inte lika varmt imorse, som det var igårmorse; +5,4 idag.

Fixade kaffet och väckte Inge kl. 5. När jag så hällde upp kaffet, såg det mer ut som te. Kollade i bryggaren och visst hade det hänt igen. Filtret hade vikt sig. Var ingen idé att sätta på nytt för vi skulle inte hinna dricka i alla fall. Jag tog en kopp kaffe så fort jag kom till jobbet.

Slutredigerade en rapport och gjorde pdf-fil av den. Nu hoppas jag att det kommer in fler rapporter. Vill inte ha alla på en gång!

Nyss fick jag en present av T.M. En bok om "Hälsosam Nordisk mat". Vad gullig hon är som gav mig den!

Igår kväll satt jag och läste ett par bloggar, som Carola i Uppsala och Mirka i Märsta skriver. De var med i "Familjen Annorlunda". Jag beundrar dem som har denna energi. Men jag blir så arg på folk som skriver negativa saker till dem och förfasar sig över att de inte arbetar. Jisses alltså! Vi är väl vuxna människor och vi väljer väl själva om vi vill arbeta utanför hemmet eller ej. I och för sig så borde det vara inkomst på hemarbete också och pensionsgrundande. De gör så himla rätt som själva tar hand om sina barn. Okej att de går till "kyrkis" eller vistas några timmar på dagis per dag. De måste ju få vara med andra barn också än enbart med sina syskon. Att nu dessa kvinnor struntar i pensionen är ju upp till dem. Carola skrev så himla bra om detta på sin blogg.

Önskar så att jag hade haft förmånen att få flera barn, men så blev det inte. Två barn på jorden och ett i Sommarlandet. Jag är dock mycket stolt över mina barn.

Hade plock med en massa och jag ringde pappa. Allt bra med honom. Var även till biblioteket och gjorde tidskrifterna.

Fick sms från Kicki idag. De har det bra på semestern. Hoppas att hon kopplar av till 100 % nu.

Hittade en massa gamla personaltidningar och det var många som fick en rolig stund när vi bläddrade igenom dessa.

Fia och Marita väntade på mig när jag kom ut. Hem och in med matlådan. Sedan till pappa och kollade läget. Därefter åkte Fia och jag till Länsförsäkringar och ändrade på pappas bilförsäkring. Gick in till pappa när vi kom åter. Lovade att återkomma och ställa in hockeyn.

Duschade när jag kom hem och sedan åt jag lite. Blev ingen promenad idag heller. Jag orkade helt enkelt inte, vilket är en mycket dålig ursäkt. Får ta mig i kragen igen. Måste ju få ner magen!!!!

Maria varit på Allergicentret med Tove idag. Allt var så gott som bra, men ett utandningsprov var inte så bra. Det ska visst göras om eller vad nu läkaren kommer fram till.
Casper hade varit besviken för de vann inte Melodifestivalen på fritids.

Har ringt min faster ikväll och det är, ursäkta mig, skitjobbigt. Hon är så bitter så det är sanslöst. Till viss del förstår jag henne, men jag ska ändå inte behöva få höra det varje gång jag ringer. Jag ringer för att jag bryr mig om, inte för att höra om hur trist det är att bo på den gatan hon bor på!

Nej, nu är det dags att gå bort till pappa och ändra kanal!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0