Attans blåst

Sov till klockan ringde idag igen. Önskar så att jag kan få sova länge imorgon! Vi får se hur det blir med det.
Imorse var det +2,6 och det blåste inte så himla mycket då!
Full fart på jobbet. Först lade jag ihop rapporten med bilagedelen och sedan fortsatte jag med nästa rapportredigering.
Ringde pappa och allt var bara bra med honom. Därefter gick jag till biblioteket och gjorde tidskrifterna.
En av mina kollegor mår skitdåligt just nu! Varför går jag inte in på här, men dåligt när man inte blir hörd.
Har även hållit på och uppdaterat i adressregistret.
Klockan 13.10 kom Fia och hämtade mig. Till Vårdcentralen för att prata med dietisten. Även Fia följde med mig in.
Fick mycket bra information av henne. Hon blev mycket imponerad när jag berättade om hur jag slutade röka. Hon tyckte att jag skulle vara med på Rökavvänjningskurser. Tack för det. Det värmde gott i mitt hjärta! Jag var ju mycket bestämd om att den 17 januari 2005 skulle det vara rökstopp! Och så blev det. Jag fixade detta, trots att min faster dog, två arbetskamrater dog, min mamma dog, två av mina vänner dog (dagarna efter varandra). Så jag är stolt över mig själv! Aldrig mer en cigarrett!!!
Fia och jag köpte sedan lax, torsk och sardiner. hahahahahahaha.. ja, nu ska jag ha i mig Omega3!
In till pappa när vi kom hem. Han skulle äta och jag lovade återkomma innan ishockeyn.
Fia har lagat middagen ikväll och det blev supergott! Tack gumman!! Du är bäst alltså. Hon lade en fläskfilé i marinad igår. Hade i vitlök (vilket Inge hatar) och annat. Så brynte hon filén på alla sidor och därefter in i ugnen med stektermometer. Under tiden gjorde hon sallad. Jag fixade pommes i stekgrytan (friterade). Till detta hade vi bearnaisesås. Supergott blev det. Fläskfilén smälte i munnen.
Maria ringde precis när vi satt oss att äta. Blev lite ledsen över att vi inte kunde fortsätta vårt samtal. Men Casper ville inte vara hos sin pappa denna helgen. Maria löste det nog på ett positivt sätt. Hon hämtade Casper och fixade honom inför kvällens disco på skolan. Körde honom dit och jag hoppas att allt blev bra. Tove tog med sig sin "pojkvän" till Thomas. Jo, jo, det ska börjas i tid.
Ja, jag har ju inte hört om det var intressant att höra om vad som hände för exakt 40 år sedan, men jag berättar ändå om den 8 april 1971:
Den dagen arbetade jag. Jag var även till Valla och gick lite. Så träffade jag Lillemor K på kvällen. Hon satte upp mitt hår. Alltså detta är faktiskt roligt! För Lillemor Kindgren var på den tiden gift med min arbetskamrats man (Kicki).
Vädret idag har varit typiskt aprilväder: Sol, blåst, regn, hagel och så sol igen.
Nu ska jag gå in till pappa och sätta på Kanal 10! Det är hockey!!!!
Jag förstår inte vad som hänt med inställningarna. Jag gör radmatningar, men de kommer inte med.
Om någon undrar över varför jag hade med "I love bingo" för en tid sedan så var det så att mammamiabingo utlyste en tävling. En månad som blev jag månadens bloggare och vann 500:-
Ha en trevlig fredagskväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0