Alla barn är lika......

Hade satt mobilen på väckning, men jag vaknade innan! Var uppe ca 6.20 och gjorde mig iordning. Klockan 7 var jag ute i tvättstugan och körde igång. Lite kyligt var det imorse och frostnedslag såg jag.

Var in till pappa och snackade en stund samt fyllde på hans dosett.

Fia tog fram frukosten och jag väckte Inge. Diskat och plockat iordning. Till tvätstugan igen och hämtade in det sista.

Fia pratade med Maria i telefon och jag undrade vad de pratade om. Jo, Maria och barnen skulle äta glass på Bosses glassbar. Men, sade jag, vi skulle kanske också rulla ner mot stan på våra cyklar. Då började Inge tjafsa om vikten och vad som skulle göras för att gå ner det vi åt i glass. Skit sade jag!!! Någon gång måste vi göra lite vad vi vill. Så vi ringde till Maria och sade att vi skulle rulla neråt på våra cyklar. De åkte till Trädgårdsföreningen först. Så även vi styrde färden dit.
Där finns en konstgjor bäck och jag tog denna bild på Tove och Fia:



Bakom tjejerna håller de på att renovera en underbar lekplats.

Tog nedanstående bild på Casper och hans kompis, Mio:


De gjorde "båtar" av tjocka grässtrån eller vasstrån och hade jätte roligt.

När vi gick därifrån så kunde jag inte låta bli att fota mitt favoritträd, som påminner mig om min mamma. Både hon och jag älskar (-de) Magnoliaträden, men helst ska de var rosa. Detta är vitt, men fint ändå:



Dagen tillsammans med barn och barnbarn avslutades med varsin glass från Bosses Glassbar:





Cyklade hemåt och Fia och jag satte oss i solen. Men så kom Inge och sade att han ville ha cigarretter. Okej, jag cyklar ner till Hemköp. Då ville Fia hänga på! Yes!!! Och jag är så glad att jag cyklat så mycket idag utan att flåsa massor. Promenaderna har nog hjälpt mig.

När vi kom hem, satte jag igång med kålpuddingen. Hade fixat kålen innan vi åkte iväg på förmiddagen, så den var klar. Fia hjälpte mig när jag gjorde iordning "limpan". Kokade potatis under tiden.

Vi åt ca kl. 16.20 och det blev faktiskt jätte gott. Men nästa gång ska jag ha mindre kål. Diskade och gjorde iordning i köket. Satte mig vid datorn och rätt som det var så ringde det på dörren. Jag öppnade.

Utanför stod det 4 små kottar och en lite äldre kille. De vara alla från ett annat land och sade: GLAD PÅSK. Tack detsamma svarade jag, men tyvärr så är godiset slut hos oss. Då sträckte den ena flickan fram en påse eller väska och tittar på mig med "arg blick": Pengar eller godis!! Tyvärr lilla vän, men här förväntar vi oss små påskkärrringar på Skärtorsdagen. Än en gång sade jag att vi inte hade något godis eller pengar. Hade blickar kunnat döda, så hade jag nog varit död nu. Hemskt när de skickar ut sina barn för att tigga. Låt barn vara barn och skicka inte ut dem för att tigga.

Varnade pappa för att öppna dörren om det skulle ringa på.

Nej, nu ska vi se på "mästarnas mästare".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0