Regn idag

Ja, igår missade jag att skriva blogg. Jag satt och såg på "Välkommen hem" och i sista reklampausen somnade jag!!!! Vaknade när programmet var slut och då hade jag ingen som helst lust att skriva om dagen som var. I vilket fall som helst, så hade jag bilen igår och Marita åkte med åt båda hållen.

Tog bilen även idag och Marita åkte med mig. Jag skickade in Stefan och sade att han kunde lägga sig. Var på jobbet kl. 5.40. Lite småplock, men det var ju snart gjort! Vet ju att det blir så här emellanåt. Regnet började ca 8.30 och sedan har det hållit på!

Ringde pappa och distriktssköterskan var hos honom. Jag fick prata med henne och hon berättade att pappa hade ett sår på fotknölen på vänster fot. Så har han vätska i benet och ska använda stödstrumpor. Tyvärr så hade jag köpt fel storlek till honom. Får köpa nya imorgon. Men det var bra att jag fick höra läget.

Var sedan på biblioteket och där fanns det några tidskrifter.

Fia ringde. Hon ville hämta bilen för hon skulle hämta Tove och Casper. Det var okej! Marita ringde och sade att hon skulle gå tidigare, så Stefan hämtade henne! Jag hade väl också kunnat gå tidigare, men nu har jag ju förankrat hos min chef att jag gör mina 8 timmar och går som jag gör! Alltså jag är inte kvar till kl. 15 om det inte är massor att göra. Om jag hade velat gå tidigare, så skulle jag sagt till. Så känner jag i alla fall!

Fia och barnen hämtade mig ca 14.10. Vi åkte till vårt köpcentra, där jag  hämtade medicin och så handlade vi lite. Alltid fynd utanför Hemköp! Köpte sallad i kruka för 10:- och pyttipanna för 10:- Det gäller att passa på :))

Maria kom till parkeringen och hämtade barnen. Fia och jag åkte hem och jag gick in till pappa. Imorgon måste jag köpa nya stödstrumpor och rätt storlek. Någon som behöver stödstrumpor i storlek 39??? Säg då till för det finns oanvända!

Hjälpte pappa att sätta in kanalen som han ska se på ikväll!

Sedan in till mig. Fia och jag har sett på "Hem till gården". Gjort sallad och snart ska vi äta. Ikväll blir det schnitzel, pommes och champinjonsås.

Det duggar nu och jag hoppas på en solig dag imorgon. Vi ska åka och se på Casper när han spelar fotboll!




Kommentarer
Postat av: Neta

Du glömde ju berätta att lilla jag ringde;)

Kram

2010-09-10 @ 21:51:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0