Olle Häger? Nej men Häger Olle

Fy tusan så kallt det var imorse; +4 grader. Men jag vägrar ta på mig långbyxor ännu, så det blev piratbyxor. Dagarna är  ju soliga och relativt varma (om man är i lä). Marita kom  och vi tog vår bil och åkte till våra resp. arbeten. Vi hade bestämt det igår.

Idag tog jag en annan grind och en dörr och kom in i vår restaurang. Smidigt alltså. var på jobbet 5.30 även idag.

En rapport var klar och jag såg till att den gjordes iordning för webben samt skickade till berörda. Sedan var det rätt så lugnt.

Ringde pappa och allt var bra. Skönt det.

Var sedan till biblioteket och registrerade tidskrifter.

Fia ringt. Hon bakade bullar! Mums, mums....

Dagen blev solig, men blåsig (nordan). Inte så kraftig blåst kanske, som det stod igår, men....

Passade på att ringa brorsan. Vi pratade om ditten och datten.

Klockan 14 gick jag från jobbet och till bilen. Marita kom samtidigt som mig. Hem och jag in till pappa med ättiksinlagd strömming. Fia kom, men jag vill gå in med min strömming. Då hade Inge dammsugit och torkat golven! Det är det enda positiva med att Inge är arbetslös!!! Annars är det bara nackdelar!

Fia och jag åkte till Ikano. Fia köpt nagel-fixar-grejer :))) Därefter till Willys och handlade.

Hem och då satte jag igång att plocka ner bullarna, som var supergoda, i plastpåsar. Därefter fixade jag grönsaker för snart ska vi äta Taco.

Stefan ringde på och gav oss en flaska Ouzo och en flaska likör. Alltså dessa grannar är helt otroliga! De gör så mycket för oss och vi försöker återgälda, men vi når aldrig dit känns det som.

Igår var jag och min kollega, Kicki, ute parken och gick. Då fick vi se Olle Häger eller är det Häger Olle. Nej, jag skämtar bara, men vi har ju en häger i parken och han (eller är det en hon) har vi döpt till Olle. Kicki lyckades fånga honom på bild och den kommer här:



Foto: Kicki


Och nu säger jag:


Kommentarer
Postat av: Marita

Ha ni också trevlig kväll och trevlig helg

Kram Marita

2010-09-03 @ 18:14:36
Postat av: Nilla

Tack Marita!!! Och nu får ni ha en fortsatt trevlig helg!

Kram Gunilla

2010-09-04 @ 18:24:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0