Mitt nya motto eller?

Igår kväll när jag skulle lägga mig, tog jag med mig min lilla lap-top och kopplade in den. Sedan låg jag och kollade på program som  jag missat. Så smidigt!!! Det blir mitt nya nöje :)) Sov till ca 4.30 men lyckades somna om och gick upp ca 7.10. Härligt med en hel ledig dag.

Mitt nya motto borde bli: Sköt dig själv och skit i andra! Ja, inte de andra som har det svårt och kanske förlorat någon nära anhörig, men de som bara tänker på sig själva! För det finns många sådana. Och många som är mytomaner, vilket jag tycker är hemskt.

Denna dagen blev i alla fall skön och avkopplande. Efter att jag ringt till pappa och vi hade ätit frukost, dammsög jag.

Fia duschade och jag gjorde mig iordning på vanligt vis. Duschar ju imorgon i stället. Sedan åkte Fia och jag ut på stan. Hade tänkt fota lite, men höstens färger har inte kommit överallt ännu. Det är mest i topparna på träden, som man ser skiftningarna. Passade på att tanka, eftersom dieselpriset idag var 11:91!! Sedan handlade vi på Hemköp!

In till pappa med  hans varor. Städerskan hade varit där idag. Sedan in och då fikade vi.

Har haft både mejlkontakt och telefonkontakt med min vän Anki idag. Vilken tur att jag var ledig så jag fick ordning på allt!!!

Dagens väder har verkigen varit underbart. Vi hade +19 grader i skuggan länge. Tog en promenad i skogen och det var så himla skönt.

Ikväll har vi ätit hemlagat potatismos och kassler i ugn med Cambell's champinjonsoppa. Supergott alltså!!! Snabbt, enkelt och lättlagat. En sallad hade vi till!

Har varit in till pappa och hjälpt honom med TV:n. Hans fråga eller kommentar är alltid så skön: Vet den att jag bor  här då? Då hade jag ställt in TV 4 Sport åt honom. Vad svarar man? Nej, pappa boxern går inte efter var du bor utan efter kanalplats och programval. Förstår om det går runt i huvudet på honom.

Fia är nu iväg och kollar på Maria som har innebandymatch. Imorgon har Casper poolspel i fotbollen. Vet inte om jag ska följa med. Det ska tydligen bli regn hela dagen och jag fick liksom nog av regn förra lördagen :))

Nu säger jag:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0