Min stationära dator har pajat :(

Imorse efter frukost och tidningsläsande, satte jag mig vid min dator. Inga problem! När jag sedan stängde av den, så kollade jag så att det inte stod och blinkade blått. Det gjorde det inte!

Stefan skjutsade mig och Marita. Vi åkte 5.30, så jag var på jobbet 5.40. Hade en rapport att gå igenom och så lite nya beställningar.

Ringde felanmälan kl. 7 om kylskåpet. Ringde pappa som vanligt och allt var bra med honom!

Gick inte till biblioteket idag för jag hade fullt upp. Fick ett notat till, som inte var rättat i den riktiga versionen. Jag rättade och gjorde en pdf-fil.

Fia ringt! Min dator var sönder!!! Den stod och blinkade på startknappen, men gick inte igång. Shit, shit, shit. Fia skulle skriva något worddukment, men hon fick ta Inges dator.

De var i alla fall och lagade kylskåpsdörren och det var inte gångjärnet. Så skönt att få det fixat. Stefan hade ringt en kompis och fått tips angående min dator. Men inget av detta hade hjälpt.

Fia hämtade mig kl. 14.50. Till apoteket där jag hämtat ut det som fanns. Kostade mig 1 530:- idag. Hutlöst alltså. Tur att man har det jobbet man har, så man får tillbaka nästan allt. Hur länge till vi nu har det?!?!

Var även in och köpte mjölk. In till pappa när vi kom hem. Allt var bara bra.

Sedan in. Jag försökte också med datorn, men det gick inte. Fick låna Fias gamla, men den stänger ju bara av sig. Så tog jag den där lilla, som jag köpte (undrar varför jag gjorde det egentligen). Men den är ju inte för mig alltså. Till slut fick jag låna Inges och det är den jag har nu. Men jag är inte kompis med dessa lap-toppar. Rätt som det är när jag skriver så kommer bokstäverna någon helt annanstans. Då har jag kommit emot musen av misstag och utan att märka det.

Jonas ringde nu ikväll. Han är i Japan!!! Vad han reser den killen.

Så ringde Stefan nyss på dörren. Hans kompis har lovat att kolla datorn och se om det är ett fel som går att laga. Oh, säger jag: Vilka underbara grannar vi har!!! Tack!!!!!

Nu ska jag snart se på "Halv åtta hos mig". Får bli TV ikväll för jag är inte kompis med denna lap!!!


Kramizzar Nilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0