Mera frisk luft

Vaknade ca 6.15. Drog mig en stund innan jag gick upp och gjorde mig iordning. Gick till tvättstugan kl. 7 och körde igång. Bokade 1:ans tvättstuga också, men inte för att utnyttja maskinerna utan torkrummet. Det är ett mycket bättre torkrum till Ettans tvättstuga än vad det är till Grovtvätten och Treans tvättstuga. Och våra lakan får ju inte tumlas.

In till pappa ca 8.25. Allt bra med honom. Fyllde på dosetten. In till oss en stund. Fixade lite på datorn. Ut igen till tvättstugan. Och in till pappa med hans skjorta!

Fia hade kommit upp och vi fixade fram frukosten. Väckte Inge. Diskat och så ut till tvättis igen. Fia blev hämtad av Maria och barnen för vidare färd till Björsäter.

Min tvätt var torr och jag insåg att jag skulle hinna åka till i alla fall en match. Inge ville inte följa med för han hade Formel 1 på TV:n. Plockade in tvätten och så in till pappa. Berättade för honom att jag åkte. Uppmaningen direkt: Kör försiktigt! Tack goa pappa! Jag hade vidvinkelblicken med mig för nu far ju älgarna omkring. Kom fram till Björsäter (ca 3 mil från oss) precis när andra matchen var slut! Så typiskt!!! De hade förlorat den + den första. Nu var det vila i en timma. Men ungarna skulle inte vara ute i kylan utan vi satte oss i omklädningsrummet.

Så var då klockan 13.40 och vi gick ut för att tjejerna skulle värma upp. Tove skulle stå i målet. Det är alltid samma sak: ingen vill stå i  målet. Fia och lagledaren försöker bestämma sådant här på sista träningen, men ingen vill!!!

Matchen började 13.55. Och tänk, de vann!!! Tove var jätte duktig i målet och släppte bara in ett mål! De vann med 3-1!



Här har Tove precis gjort en räddning och uppmanar spelarna att skynda på!



Hon  har blick för det  här :))



Fyra glada tjejer. Tove två från höger.

Men kallt var det och mulet var det. Maria åkte när jag kom för Casper började sin innebandy idag kl. 14. Jag bad henne hålla koll efter älgar!

Hon ringde sedan och hon hade sett en älg! Så det gäller verkligen att ha vidvinkelblick när man är ute och kör.

När vi kom hem, gick jag in till pappa och satte på TV-kanalen åt honom.

Sedan in och det var faktiskt skönt att komma in i värmen. Fia och Tove gick ner till Rydsplanen och kollade på Karle–Åtvidaberg. De spelar i samma serie som döttrarna gjorde.

Tove är kvar här, men Fia ska skjutsa hem henne snart. Det är dusch och annat för lilla fröken ikväll!

Själv sitter jag här och jag har inte någon längtan till jobbet. Men det är väl bara att "ta tjuren i hornen".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0