Lubbfilé

Jag tog bilen även idag och Marita åkte med mig! På jobbet samma tid som vi alltid är :))

Gick igenom lite på min  dator och uppdaterade i adressregistret.  Växelavbyte morgonfikat.

Magda bjöd sedan på marrängtårta vid våra samlingspunkt. Hennes sista dag på jobbet och det kändes hur trist som helst.

Fixade sedan en tabell åt en kollega. Finns säkert massor som jag och kollegan kan hjälpa till med på vår enhet.

Var även till biblioteket och gjorde tidskrifterna.

Sedan bytte jag av i växeln kl. 11 så hon fick äta. Klockan 11.40 åkte vi på min enhet till stan. Jag åkte med Magda. Vi åt på Stångs magasin. Det var alltså avtackning av Magda.

Jag åt: "Ugnsbakad lubbfilé med kräftvermiceller samt räkor och sojasås". Har aldrig ätit detta förut, men det smakade mer! Lubb=fisk och påminner om marulk, enligt de som vet. Marulk tillagade de på "Halvåtta hos mig" igår. Kräftvermiceller då? Ja, kan det var det som påminde om nudlar? Men så himla gott det var!!!! Det var jag och en kollega som åt detta. De andra tog: "Fisk och skaldjursbouillabaisse serveras med rouille & krutong". Men det innehöll palsternacka så därför vågade jag inte ta den rätten.

Tillbaks på jobbet ca 13.30. Jag fixade adresser + lite annat innan det var dags att gå till parkering. Då ösregnade det! Det studsade verkligen i backen! Marita kom samtidigt som mig. Direkt hem och då kom Inge ut! Jag pratade med pappa genom fönstret. Fia kom och vi åkte till Arbetsförmedlingen med Fias tidrapport! Sedan var Fia och jag in på Hemköp och handlade lite!

När vi kom hem tog Inge och en fika! Sedan gick jag in till pappa och pratade en stund. Satte in kanalen till honom (fotboll ikväll).

Ikväll kommer Tove och Casper hit. De sover hos oss inatt för imorgon ska de, jag och Fia till Kolmården! Fia fick ju fribiljett när hon arbetade på Sports Camp i somras och på den biljetten ingår 2 barn. Jag får betala :( Så jag hoppas på uppehållsväder!!!

Snart ska vi äta biff med lök och klyftpotatis.

Nu säger jag till er alla:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0