Lite småkallt imorse

När jag kom upp ca 4.15 var det bara +4,4 grader ute! Kylan kryper sig närmare och närmare. Väckte Inge så han skjutsade mig och Marita.

Var på jobbet 5.35 idag och jag satte genast igång med redigeringen. Är så himla kul, för jag har lyckats med massor i det nya Office-paketet. Och ju mer man håller på med det, desto bättre verkar det att vara. Det är ju en inköringsport, men jag är säker på att när man använt det en tid, så kommer det gamla att kännas antikt.

Ringde pappa och allt var bra! Grattade honom på namnsdagen (Lennart). Ringde även och grattade brorsan, som har det som andranamn. Inge kom till jobbet ca 9.50 för att köra simulatorn. Det tog 1½ timme, så han fick med sig min diskade matlåda med hem.

Varit lite småplock mellan redigeringen. Var ej till biblioteket idag, men får ta det imorgon (antingen tidigt på morgonen eller efter lunch). Vi har ju enhetsmöte. På torsdag är det utbildning igen. Då är det Power Point.

Gick ut kl. 14.10 och Marita stod utanför, men ingen bil kom!!! Ringde Fia och hon trodde att pappa skulle hämta. Men det blev  hon som fick komma och hämta. Snacka om att de har bra kommunikation. Jag gick in till pappa och allt var bara bra. Satte in fotbollskanalen åt honom När jag kom in till oss, frågade jag om någon skulle med ut och gå 2½:an. Inge hakade på :) Vi gick i rask takt och tänk att det gick riktigt bra för mig. Blev inte alls så flåsig som jag brukar bli. Men luften idag var verkligen hög och klar. I skogen märktes det inte att det blåste. Och solen strålade! Jo, vi hörde något och Inge trodde att det var ungar som sjöng, men jag sade att det är bara en person! Det var en tjej som gick och sjöng! Vilken röst!! Och vilken underbar akustik i skogen! När hon mötte oss, slutade hon! Inge frågade henne varför och bad henne fortsätta. Jag fyllde i med att hon sjöng underbart. Jisses, så glad hon blev. Hon ville bli operasångerska och det tror jag minsann att hon blir. Vilken glädje denna tjej spred där i 2½ km-spåret!

När vi kom hem, skulle jag slänga något i soppåsen, som var full. Grymt, grymt!! Ja, den skulle jag ju tagit med mig, blev kommentaren från Inge. Men bäst jag höll på där, så slog jag sönder en ytterkruka i glas! Så det slutade med att jag städade skåpet, vilket behövdes. Sedan en sväng med sopor. Duschade när jag kom in. Därefter kollade jag på "Hem till gården".

Och snart är det ett par TV-program att se, så jag säger:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0