Kom inte in på jobbet

Imorse åkte grannfrun med mig till jobbet. Vi jobbar nära varandra. Hon gick till sin arbetsplats och jag bortåt till min. Klockan var då 5.30. Drog mitt kort och slog koden! Inget hände! Nytt försök och jag lyssnade efter surret, men inget surr. Trodde att mitt ID-kort var för gammalt, men det var det inte och då skulle det inte lysa grönt efter att jag slagit koden. Försökte en gång till, men NEJ! Det var bara att gå till de stora grindarna och dra kortet där. Inga problem! Grindarna öppnades och jag gick in. Fick stå och vänta en stund på att grindarna stängdes. När jag kom in i byggnaden, gick jag direkt och kollade om det gick att öppna dörren inifrån! Men det gick inte det heller. Då såg jag att någon öppnat nödlåset för plastkåpan var borta.

Jag skrev en lapp att dörren inte gick att öppna och hänvisade till grindarna. Klistrade upp den på dörren, så att alla skulle se!

Tog med mig kaffe och när jag var på plats i mitt rum skickade jag sms till tjejen i växeln och bad henne ringa mig. Och det dröjde inte länge förrän hon ringde. Hon skulle komma till jobbet vid 7, vilket hon också gjorde. Strax efter henne kom reparatören. Anette hade ringt till företaget hemifrån. Suveränt alltså. Han undersökte låset och det var kaputt! Dessutom tillverkas inte de här låsen längre, så imorgon sätter de dit ett helt nytt lås. Medans han höll på med detta, fick jag trycka på en knapp hela tiden eftersom, det piper när dörren varit öppen för länge. Så snacka om en trevlig morgon :))

Ringde pappa som vanligt och allt var bra! Gick sedan till biblioteket. Jag fick öppna posten för de satt i möte!

Redigerat lite i adressregistret. Annars lugnt måste jag säga. Gick från jobbet kl. 14. Grannen hade kommit ut från sin arbetsplats och vi åkte hem! Jag glömde ju ringa Inge, så han var inte klar!!! Men det blev han snart. Jag gick in till pappa en stund.

Fia var hos Maria. De skulle möblera och fixa.

Inge och jag åkte till Maxi. Inte alls så mycket folk. Handlade åt pappa också.

Plockade in våra varor när vi kom hem. Klantade till det och slog till Inges mjölkpaket och naturligtvis rann det ut en del. Fick genast mer att göra.

Sedan in till pappa med hans varor. Han satt och såg något program på TV 8!! Jag tror att han blivit lite trött efter maten och gick därför och satte sig vid TV:n.

Jag har dammat och våttorkat. Rensade även stopp i tvättstället! Nu rinner det som det ska igen. Ja, jag vet att jag kan ringa och få hjälp med det, men jag fixar det själv så himla bra!

Har även tagit in min drottningkaktusar och ställt dem i en korg för imorgon ska de med tillbaka till jobbet!

En tomat håller på att rodna, men inga mer. Två gröna hade ramlat av så de tog jag in idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0