Göteborg igår

Igår åkte vi, ett gäng på ca 19 personer, till vårt lokalkontor i Göteborg. Vi åkte med en liten buss och resan startade omkring kl. 8. Stannade mellan Jönköping och Ulricehamn och fikade! Vi hade nämligen med oss fikakorg och goda smörgåsar. Var framme vid lokalkontoret ca 11.40. In med de saker som vi hade med oss. Därefter gick vi och åt lunch. Det var en märklig restaurang!!! Ingen logistik alls. Betalade när man kom in och sade vad man skulle äta! Blev hänvisad till det stället. Men där var ju ingen köbildning! Vi fattade ingenting. Men till slut så förstod vi att vi var på rätt ställe! Vi hade beställt kycklingwok. Oh, vad mycket!!!! På topp så tog jag lite sallad. Vi satte osss vid ett bord, som var typ barbord (högt bord och höga stolar). Ja, jag fick ju ta sats för att komma upp på stolen :)))

Tillbaks till jobbet och där fick jag och Kicki i uppgift att skruva ihop två stycken av IKEA's klädställning!!! Första tog en himla tid. På med hjulen och så ställde vi den på avsedd plats. Den andra gick betydligt fortare att skruva ihop. Därefter tog vi tag i namnbrickorna. Frågade chefen om hon fått med anmälningslistan, men det hade hon inte. Hon bad mig ringa kollegan och be henne skicka ner den. Det var upptaget och upptaget. Chefen bad mig då ringa en kille ett par rum bort och be honom gå in, men han var inte där. Då bad hon mig ringa en annan person, vilket jag gjorde. Hon fixade det och min kollega ringde. Men hon hade ju ingen ordning på listan, så jag sade att hon kunde strunta i att skicka den. Sedan fick jag den i min hand ändå. Och vi hade ingen användning av den. Vi fixade det ändå.

Folket kom och det blev ett lyckat mingel. Lokalerna blev invigda!! Vi åkte hem omkring kl. 18. Gjorde ett stopp på vägen. Var vid jobbet ca 21.35. Inge och Fia väntade på mig och Kicki. Jag gick in med kaffekorgen och sedan skjutsade vi hem Kicki.

När vi kom hem, kikade jag in lite på datorn, men kände att jag var supertrött, så det blev natti.

Imorse åkte jag med Stefan och Marita och var på jobbet vanlig tid. Gick igenom lite post. När min kollega kom, gick jag och frågade henne hur det var med hennes mamma. Det fick jag inte reda på, men jag  fick mig en avhyvling i stället. Hon hade blivit kränkt igår när jag ringt och bett om hjälp med att få telefonkontakt med henne! Jag sade att det var på chefens uppmaning och att hon skulle ta det med henne. Men hon fortsatte att spy galla. Jag blev så förb. att jag smällde igen dörren om mig. Måttet är rågat alltså. Hon gör inte annat än spänner blicken i mig och skäller. Säger att jag mobbar henne, men jag tycker det är precis tvärtom. Känner mig som ett mobbningsoffer faktiskt.

Gick till biblioteket, där det låg lite och väntade på mig. Sedan beslutade jag mig för att ta ledigt. Skrev ett mejl till chefen att jag tar flex idag och imorgon.

Ringde Inge och han hämtade mig. Vi åkte och handlade. In till pappa när jag plockat in våra varor. Varit jätte skönt ute idag.

Inge och jag kollat på Superstars.

Vi var sedan och hämtade Fia. Stannade ute och pratade med en granne, som var ute med deras lilla dotter på 10½ månad.

Nej, nu ska jag nog ta mig ett glas vitt och koppla av!



Kommentarer
Postat av: Marita

Koppla av ordentligt nu. Ha en bra kväll och en bra morgondag Kram

2010-09-23 @ 18:51:47
Postat av: Nilla

Tack Marita, jag ska se till att göra det bästa av den här dagen!

Ha det bra när du kommer hem från jobbet!

Kram

2010-09-24 @ 08:33:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0