Den första september

När jag kom upp imorse var det bara +8,2 grader. Gjorde mig iordning och så tog jag på mig mysbyxorna. Käkade frukost. In på datorn sen. Tidningen kom och jag läste den. Sedan på med tröja, strumpor och jacka! Gick ut och bort till pappa! Kikade in och det släckt.  Fick ju en sådan där obehaglig känsla att han kanske hade ramlat innan han skulle lägga sig. Men om så varit fallet, hade det ju lyst hos honom. Jag blev genast lugn. Jag måste ju erkänna att jag inte sovit så himla mycket inatt pga. att pappa ramlade igår.

Marita kom ut och vi cyklade iväg. Idag hade jag det rätta cykellyset! På jobbet 5.50. Fixade med lite redigeringar. Sedan blev det lugnt!!! Och på biblioteket var det bara ett par tidskrifter, så jag startade inte datorn för dessa.

Ringde pappa och han trodde nog att ramlade för att han satt och somnade vid köksbordet. Ja, jag måste se till att han får en annan stol, typ en kontorsstol med armstöd. Mamma hade ju en sådan och den var bra!

Solen har lyst fram till ca 13.55! Då öppnade sig himlens portar och jag tänkte: Typiskt!! Men när jag cyklade hem ca 14.30 var det soligt igen.

Ikväll ska visst studenterna ha party igen. De testade musikanläggningen och dukade upp öl och annat. Tur att vi inte cyklar imorgon för det lär väl ligga en massa trasigt glas.

In till pappa när jag kom  hem. Han skulle äta, men jag stannade en stund och pratade. Är så glad att han inte bröt sig igår.

Sedan in till oss. Inge satt vid datorn och Fia var i sitt rum! Jag ringde på hos Marita och vi bestämde att åka när vi är klara imorgon bitti. Vi åker bil.

Fia blev hämtad av Maria! De skulle fortsätta måla väggar och ev. flytta möbler på plats. Jisses vad de sliter. Fia är ju superduktig på att hjälpa syrran sin.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0