Blev en sådan där orolig dag (igen)

Sovit nästan hela natten (från ca 23.45) till ca 6.45! Gick upp ca 7.10 och gjorde mig iordning. Sedan till tvättstugan. Kikade in till pappa och då började en oroskänsla i magen direkt. Dörren till köket var inte stängd, vilket den alltid är. Den står i alla fall inte helt öppen. När jag gick till tvättstugan nästa gång, satt pappa vid köksbordet, men jag såg på honom att allt inte var helt okej. Casper var med mig och vi gick in till pappa efter att vi hämtat sådan tvätt som skulle hängas. Jo, pappa sade att han varit på sjukhuset inatt! Men, pappa inte har du det, sade jag. Jo, jag åkte taxi dit. Jaha, och var fick du pengar ifrån. Nej, jag var nog inte där svarade han.

Så när Casper och jag varit inne hos oss en stund, ringde jag hemtjänsten. Då var de hos pappa!! Han hade larmat för han hade ramlat! Imorse hade vid 5-tiden hade han också larmat. Då hade det varit ett veck på slangen och han hade ont i magen.

Hemtjänsten lyfte upp pappa, men inga skador. Han fick lägga sig och så skulle de ringa sköterskan. Jag fixade tvätten. Fia och Casper åkte iväg med Maria och Tove. Jag tillbaka till pappa och bad honom ligga så skulle jag återkomma efter en timme.

Sedan fick han lov att ligga en halvtimme till. Då kom Anita från hemtjänsten och vi tog upp pappa för att han skulle känna om det var okej. Jag tog ut hans stol från matrummet (en stol med armstöd). Sedan tog pappa och jag en fika ihop.

Jag har sprungit fram och tillbaka så jag är supertrött nu (18.41). Hjälpte honom med maten ca 14.30. Kycklingfilé, potatis, dragonsås och grönsaker. Diskat och hällt upp Tranbärsjuice åt honom. Klockan 16.25 hjälpte jag honom med en annan fåtölj inne vid TV:n.

Fia varit med flickor 2001 till Mantorp där de spelat poolspel. Maria och Casper var också med. Första matchen vann de och Tove gjorde ett mål. Hon blev jätte glad! Sedan förlorade de två. Men huvudsaken att de haft roligt. På hemvägen stannade de till i Ledberg och kollade på Lasse, som hade match. De såg en halvlek.

Mellan mina turer till pappa så har jag fixat rotmos. Inge och jag åt ca 16 och det var gott.

Var nyss in till pappa och skulle ge honom kvällsmat, men det var för tidigt. Han skulle fixa det själv. Ja, hoppas att han inte ramlar omkull! Men nu måste jag försöka koppla av.

Fia och jag ska se "Ensam mamma söker" (om jag orkar).

Sent på eftermiddagen började det regna, men nu är det uppehåll.

Varit rätt så varmt ändå. Middagstid hade vi +19,2 grader. Inte illa för att vara i mitten av september.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0