Ny dataskärm blev det idag

Ja, denna timmen som vi tillbaka, den tar jag inte mycket för! Den förstör ju nattsömnen! Vaknade redan 3.45 och trodde det var dags att kliva upp! Försökte verkligen att somna om, men det gick inte! VINTERTID?? Hade varit bättre om vi aldrig gått med på detta med sommar- och vintertid! Gick upp kl. 6 och gjorde mig iordning. Så var det bara att vänta på att klockan skulle bli 7 så jag fick gå till tvättstugan.

Regnat inatt och när jag gick till tvättstugan kom det bara lite fint duggregn.

Fia kom upp omkring kl. 8. Jag gick då ut och lade över tvätten i tumlaren och så var det dags att gå ut kl. 9 och hämta tvätten. Städade efter mig och så in till pappa. Allt bra med honom. Han trodde jag hade satt rekord i tvättstugan :))) Fyllde på hans medicindosett och konstaterade att jag måste hämta nytt på apoteket.

När jag kom in var Inge upp och Fia hade tagit fram frukosten. Så skönt!!! Diskade sedan och därefter satte jag mig och kollade en film på TV1000! Det är inte ofta jag gör det.

Filmen var slut strax innan kl. 12. Vi åkte då till Tornby. Var först in på Maxi och köpte lite bröd och mjölk. Därefter gick vi in på Siba. Köpt en ny dataskärm. Men om det hade visat sig att inte den nya fungerade, så hade jag fått lämna den tillbaka. Men det var min skärm som var trasig! Nu har jag en toppenbra skärm och är mer än nöjd. Det är en Packard bell-skärm och den var nedsatt (990:-). Nu hoppas jag av hela mitt hjärta att datorn fortsätter fungera lika bra som den gjort. För ny dator har vi inte råd med.

Varit mest sol idag och temperaturen har varit ca +12 grader.

Fia åkte och kollade på Caspers innebandyträning. Nyss ringde hon och sade att Tove skulle sova här. Men först skulle de åka och kolla på en hund! Fias gamla klasskamrat har en sådan där liten hund, som många kvinnor bär i sina handväskor. Jag kan inte stava till namnet, så därför skriver jag inte det här. Jag kallar inte rasen för hund, men kostar gör de!

Nu ska Inge och jag äta stekt fläsk, kokt potatis och löksås! Mums!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0