Jisses så trött jag är

Inte kom det någon tidning idag heller! Jo, kom gjorde den, men efter att jag gått! Stefan skjutsade mig och Marita. Jag var på jobbet 5.35. Satte genast igång att lägga in nya prenumeranter. Och så fortsatte jag kolla de hårda studsarna från utskicket igår.

Igår, förresten, fick jag ju svaret från mammografin. Snacka om "snabba puckar". Jag var ju där i fredags! Allt var bra och det känns skönt.

Ringde pappa och allt var bra med honom. Sedan gick jag till biblioteket där jag fick nya uppgifter. Ska lägga in en massa studenter som låntagare. Var där till lunch. Fortsatte sedan med adressregistret. Dessutom har det ringt en massa trevliga personer idag. Sådant gillar jag :)

Inge hämtade 14.10 och vi åkte direkt till ICA Maxi. Jag handlade åt pappa också och hans mat betalar jag manuellt.

Lämnade in ett odds i förbutiken. Hon som var så nitisk förra veckan, var inte där. Hade hon varit det, så hade jag inte lämnat in. Det lovar jag!!!

Var även och köpte vin och sedan hämtade vi Fia. Vi fick vänta på henne en stund. Regnet öste ner, men vad gjorde det?

Väl hemma plockade jag in varorna. Så gjorde jag iordning 2 portioner med dillkött, sås och potatis till pappa. Tog med det och gick in till honom. Naturligtvis glömde jag ta med pengar till honom. Han får städning imorgon. Gick in och åt lite och så kollade jag och Fia på "Hem till gården". Sedan till pappa igen. Han ville ha jeans på sig, så jag hjälpte honom med det. Lite trånga kanske, men.... Han hade fått näsblod tidigare. Fixade även TV:n åt honom. Han ska se Frölunda-LHC ikväll.

Hann bara komma in så ringde pappa! Hur ska jag göra med TV:n? Det står att jag ska sätta på den 18.55. Ja, pappa du ska bara trycka på TV:n och inget mer. Jag har satt in kanalen åt dig. Ja, en sak är säker: Det är inte lätt att bli gammal!

Nu ska jag bara kolla runt lite på datorn innan det är dags att se "Halvåtta hos mig" och "Superstars". Därefter är det verkligen natti för mig. Jag är supertrött alltså!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0