Avkopplande lördag

Vaknade ca 4.45 och tänkte: Fy tusan alltså! Det är lördag och jag vill sova länge! När klockan var 6 var jag fortfarande vaken. Men så lyckades jag! Jag sov till klockan 8! Yes...... Upp och läste tidningen. Bästa, skönaste stunden på hela veckan är lördagar och morgontidningen. Därefter blev det datorn och så på med webbradion; Ring så spelar vi!
Under tiden så ringde jag till pappa och allt var bra med honom.

När klockan var 10, tyckte jag det var dags för frukost, trots att både Inge och Fia sov. Men de kom faktiskt upp båda två när jag höll på att plocka fram.

Efter frukost och disk tog jag en dusch.

Fia åkte till Collegium för att träffa Tove. Thomas spelade innebandy. Jag gick in till pappa och pratade en stund.

Inge duschat också. Vi gick ut till klockan 12, men Fia var lite försenad så vi promenerade en bit. Träffade en f.d. arbetskamrat till Inge. Hans fru har troligen MS, men jag vet inte. Hon gick med stavar, men hade besvärligt med gången och så hörde jag på talet. Men pigg och glad ändå!

Så kom Fia och vi lämnade travet. Därefter ett varv på stan och så blev det en tur till Norrköping. Åkte ut till deras köpcentra, men det ångrade vi! Var totalkaos där! Vad bilar!!!! Till slut så kom vi därifrån och ut på motorvägen och hem igen.

In till pappa och pratade en stund samt fixade hockeykanalen. Tog med hans tvätt in till oss för imorgon är det dags för tvättstugan igen.

Mulet har det varit, men temperaturen var helt okej (+10 till +12 grader).

Jag skalade potatis och morötter, Inge gjorde färsbiffar. Vi åt i en periodpaus. Jisses alltså så dåligt det går för LHC! De är verkligen inne i en svacka nu!

Fia och jag var nyss in till pappa och ställde in en ny TV-kanal!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0