10-10-10, då kom energin

Märkligt att vakna till denna dag; 20101010! Funderade imorse på hur det var 19101010! Reflekterade de på det märkliga datumet på samma sätt som vi gör?
Var i tvättstugan 7.05 och körde igång. Blev mer tvätt än jag hade tänkt mig. Det beror på att jag hade plockat fram gardiner, som rentvättade redan under min sommarsemester. Hade räknat med fönstertvätt, men av någon konstig anledning som kom inte lusten, bara tanken. Så idag tvättade jag gardinerna ännu en gång. Var in på Facebook och lät spåkulan säga sitt. Det stod att jag skulle ta fram ett älskat smycke och så skulle jag få energi.
Fia och Inge gick upp tidigt idag! Det var formel 1-tävling. Jag gick in till pappa med hans tvätt. Han ville genast ha på sig sina älskade jeans :)) Naturligtvis hjälpte jag  honom med det. Fyllde även på medicindosetten. När jag kom in, hade Fia och Inge redan ätit frukost, så jag fick äta själv. Diskade och så ut till tvättstugan igen. Gardinerna hängde jag i torkrummet.
Inge följde med mig ut och hjälpte mig att ta ner gardinerna. Jag gick in till pappa med hans mysbyxor, som var torra.
Och så kom då energin!! Smycket som jag älskar har jag ju alltid runt min hals! Det är guldplatta med Carin och Helenas namn ingraverade. Den fick jag när de flyttade till Stockholm. De var som mina småsystrar. Carin har jag mest kontakt med. Det har bara blivit så. Jag satte igång att tvätta vardagsrumsfönstret, alla sidor, vilket inkluderar emellan också. Fia var gullig och strök gardinerna som skulle vara där. Imorgon tar jag ett nytt fönster och tvättar efter jobbet! Här ska minsann energin sitta i :))
Inge och jag skjutsade sedan Fia till Maria och barnen. De skulle med Casper på innebandyträningen. Inge och jag körde "Roxen runt" i hopp om att få se massor med rådjur, men där fick vi nit. Det är ju älgjakt, så djuren håller sig gömda.
Hem och jag skalade potatis och morötter samt gjorde en sallad. Sedan in till min dator. Då började skärmen stängas av igen. Fattar inte att den fungerar så bra på förmiddagen. Nu sitter jag med en bärbar igen. Och här har jag inga bilder. Jag tog ju kort idag, men de får jag väl lägga in vid annat tillfälle.
Inge har gjort köttbullarna från start idag och de blev goda. Sås gjorde han också och jag måste säga att maten smakade gott :))
Nu säger jag:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0