Styrkekramar till Neta med familj

Gick upp 3.45 för jag var klarvaken! Gjorde mig iordning, åt frukost och sedan datorn. Skrev en hälsning på Lucas sida. Han skulle fyllt 13 år idag, så jag skickar mina styrkekramar till Neta med familj. Jisses vad dessa årsdagar är tunga att ta sig igenom. Men det går. År läggs till år. Men de finns för alltid kvar i våra hjärtan.

Snöade även imorse när vi åkte! Hur mycket ska det komma?

Notatet som jag skickade på tryck igår var klart, så jag såg till att det kom ut på webben.

Växelavbyte vid morgonfikat. Jag ringde till pappa och allt var bra.

Fia ringde. Hon varit i Domkyrkan och lyssnat blandat annat på Tove, som sjöng adventssånger.
Fortsatte jobba med mitt. Efter min lunch var det åter dags att byta av i växeln. Fick då veta att det blivit fel titel i sammanfattningen på det där "bråttomjobbet". Lovade att rätta till så att webbversionen blir rätt. Trycker inga nya. Så går det när vissa tror att de är bäst och säger att det är granskat. Blir så himla arg på besserwissrar.

Bilden nedan tog jag i Trädgårdsföreningen förra lördagen. Var ju julmarknad där!


Nedanstående bild tog jag på innergården på min arbetsplats idag:



Nog har det kommit en hel del snö.

Klockan 13 hade jag utvecklingssamtal med chef. Innan hon kom så tog jag denna bild:



Det är ett tak och det har blåst massor, men visst är det ändå sanslöst?

Samtalet gick bra och det kändes skönt.

Inge, Fia och Marita kom 30 sekunder efter att jag kom ut. Var in och hämtade tipskuponger och så hem.
Jag gick in till pappa och pratade en stund. Fia och Inge var tillsammans med Stefan ute i skogen.

In och Fia hade strukit panelgardinerna till sitt rum och även till sängkammaren. Jag tog köksgardinerna. Inge och Fia gjorde fint på altan med ris och slingor. Slingan i cypressen var bara att hämta sladden till. Strök gardinen till köket. Fia hjälpte mig att få upp den. Det är gardin och kappa :)) Ljusstakarna kom på plats och även stjärnan.



Ska ta en ny bild imorgon så får ni se hur mycket snö vi har! Förra året var det ingen alls som synes.

Fia åkte och köpte kina/thaimat. Jisses så gott det är! Jag fick en matlåda och även Inge har till en lunch nästa vecka. Så dyrt blev det ju inte.

Nu är Fia iväg och kollar på LM i Sporthallen.

Jag ska ta det lugnt och njuta av att det är helg!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0