Planerat besök idag (ej oväntat)

Sov jätte skönt fram till klockan var 2.30! Klarvaken!!! Visserligen var munnen torr som sandpapper, så jag får nog erkänna: Jag snarkar!!! Låg vaken ett par timmar och så slumrade jag till 6.30. Gick upp och gjorde mig iordning. Klockan 7 var jag i tvättstugan och körde igång. Lakan idag + allt det andra. Tryckte på fel 60 grader, så maskinerna skulle ta nästan 80 minuter. Men å andra sidan så centrifugerar de mycket bättre då och torktiden blir kortare.

Började regna när jag gick tillbaka in. Satte mig vid datorn. Inge var uppe, men han kröp ner igen. Lyckost!! Det dröjde inte förrän han drog timmerstockar.

Väckte Fia innan jag gick ut nästa gång. Hon skulle se något på TV. Vinkade till pappa.

Frukost ca 9.15 och så disk. Sedan in till pappa med hans skjorta. Fyllde på hans dosett. Ut till tvättstugan och flyttade till tumlaren.

In och då vattnade jag krukväxterna. Plockat lite. Till tvättstugan igen. Allt var klart (11.15). Torkade golven i både torkrummet och tvättstugan. Behövdes verkligen. Imorgon måste jag ringa och felanmäla mangeln. Mangelduken är på tok för kort. Fick bara plats med 2 örngott!

Fia och jag åkte sedan till Maxi och handlade lite. Regn, regn, regn!!!

Hem och Fia satte igång att röja lite i köket! Tack gumman!

Neta skickade ett sms när de åkte från Stockholm (13.36). Jag räknade ut på ett ungefär när jag kunde börja med maten. Gjorde köttfärsrätten med curry, grädde och chilisås. Till det ris och sallad. Maten blev klar 10 minuter innan de kom.

Hade ju först sagt att de skulle stanna och ta en fika, men insåg att mat var bättre. För äta ska vi ju alla! Kaffe tog vi efter maten. Var ett par trevliga timmar tillsammans.

Och snart är helgen över och vädret har verkligen varit urtråkigt! Men man rår ju inte över det. Hoppas på en natt med god sömn!

Tydligen lite strul med blogg.se ikväll så jag lyckas inte lägga in någon bild!

Ha en fortsatt trevlig kväll alla!

Kramizzar Nilla




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0