Idag kom vintern

De hotade med 15-20 cm nysnö inatt, men när jag kom upp kl. 4.15 imorse hade det inte kommit någon snö. Dock började det att snöa när jag åt frukost! Och det blåste massor. När jag, Marita och Inge gick till garaget hade det blivit vitt på backen. Inge tog det lugnt för vi har ju inte bytt däck ännu. Det gäller att köra med insidan av skallen när väglaget är så här.

Full fart på jobbet. Kunde ju inte låta bli att titta ut allt emellanåt och snöandet fortsatte. Skönt att vara inomhus när det blir så här! Snö ska det vara  på vintern, men jag tycker det räcker om den kommer till jul! Inge tror ju att den snart är borta igen och att detta bara är en försmak!

Ringde pappa och allt var bra med honom. Fia ringt och hon är förkyld, vilket inte är så kul.

Fick problem när jag gjorde en pdf-fil. Bilderna delade på sig och det blev inte alls bra! Frågade en av författarna om råd och han förstod inte heller något. Till slut så var det en annan kille som hjälpte mig. Han hade laddat ner ett program från nätet, där man gör pdf-filer. Så man undrar ju vad det är som inte kompatibelt med varandra i nya systemet.

Klockan 11.30 bjöd min fackförening på lunch. Det var stekt strömming, sås och potatis. Gick bra för mig med strömmingen ända till dess att benen började hopa sig i munnen. Då var det kört! Jag klarade det inte och det skäms jag inte för. Jag försökte ju och jag fick mig nästan en strömming.

Efter lunchen samlades vi i ett sammanträdesrum. Även ST:are från SGI var med. Hon som pratade var Britta Leijon. Hon är vice förbundsordförande och var jätte bra. Höll på till 13.30.

Då fortsatte jag med pdf-filen, men det gick tokigt igenom. Fick börja om från början och då som först gick allt bra.

Inge, Fia och Marita väntade på mig kl. 14.10. Åkte  hem med Marita och sedan var vi och köpte mjölk. Jag gick in till pappa en stund. Han skulle äta mat. Fixade TV-kanalen. När jag kom in åt jag lite och därefter kollade jag på "Hem till gården".

Därefter har jag duschat och smort in mig! Snöandet fortsätter och jag kunde inte låta bli att ta ett par bilder:



Så mycket snö har det kommit idag!



Lite tidigt som jag skrev tidigare, men vad göra?!?!

Nu ska jag slappa en stund innan jag se på "Halvåtta hos mig".

Så jag säger så här:



Kramizzar Nilla

Kommentarer
Postat av: Marita

Ha du också en trevlig kväll syns imorron Kram

2010-11-09 @ 19:20:21
Postat av: Marita

Ha du också en trevlig kväll ses imorron Kram

2010-11-09 @ 19:22:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0