Höstlov för de som vill

Vaknde för kl. 4 även imorse! Gick upp och gjorde mig iordning. Åt frukost och kollade runt på datorn. Tidningen kom precis innan jag gick. Stefan skjutsade mig och Marita.

Full fart på jobbet. Gjort det sista med en rapport och så skickade jag allt till författaren för en sista koll.

Ringde pappa och allt var bra med  honom. Så ringde jag hem och kollade läget! Därefter gick jag till biblioteket och det fanns en del att greppa där.

Anmälningarna har nu börjat komma in till vår stora konferens i januari, så jag har kollat igenom lite och svarat några.

Ringde Marita och sade att jag inte behövde åka med dem hem efter jobbet idag.

När jag slutade arbetet för dagen, tog jag en promenad till Collegium (tar ca 20 minuter för mig att gå dit). Fia mötte mig en bit på vägen. Där var det skolinnebandy och Casper spelade med sin klass. Inge var också där och kollade. Tove var lite trött på att vara där och hon ville åka till en kompis som bor ute på landet. Vi åkte hem efter den matchen som spelades mellan 14.40 och 14.55. Jag gick in till pappa och kollade läget. Sedan åt jag lite tillsammans med Inge och Fia. Klockan gick fort och snart var det dags att åka till nästa match. Maria hade skjutsat Tove till hennes kompis. Den här matchen blev oavgjord. De gick inte vidare till kvällens finaler. Vi tog ett varv och så hem. In till pappa igen och ställde in fotbollskanalen åt honom. Han ville se Åtvidaberg.

Det är alltså höstlov för alla skolelever och lärare! Många föräldrar passar också på att ta ledigt. Maria och Thomas har delat på veckan med hjälp av Fia. Maria är ledig idag och imorgon. På onsdag har Fia har barnen (ja, det kanske bara blir Tove) och så har Thomas dem torsdag och fredag! Skönt för barnen att få känna att de har lov!

Har så fruktansvärt ont i mina fingrar igen. Värst är vänstra lillfingret. 

Stefan (grannen) är här här och ser på fotboll (Brommapojkarna-Malmö).

Jag ska se på Biggest loosers klockan 20.

                                              

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0