Fars dag

Vaknade före klockan 6, men låg kvar till ca 6.30! Då gjorde jag mig iordning. Gick till tvättstugan klockan 7. Först fick jag sopa rent filtret i tumlaren och sedan torka bort tvättmedel från båda tvättmaskinerna. Skandal säger jag. Så skulle jag hälla i sköljmedel i den ena maskinen. Det bar sig inte bättre än att jag hällde i massor i facket och även utanför.

Gick in till pappa ca 8.30 för jag trodde att han ville raka sig, men inte då! Vi kunde vänta lite till. Jag fyllde på medicinen och så gick jag till tvättstugan. Tvätten var torr och jag gick in till pappa med  hans. Sedan in till oss! Fia var uppe! Plockade in vår tvätt och så tog Fia och jag fram frukosten. Inge kom upp. Nej, vi firar inte Fars dag! Han kommer ju nästan alltid upp till dukat bord och disken slipper han. Så det är baske mig Fars dag varje helg hos oss. Okej, middagar brukar han laga på helgerna, men det slapp han denna!

Fia och Inge satte sig och kollade på GP2 och jag blev rastlös. Borde ha tagit en promenad, men jag tänkte på pappa och gick in till honom. Nu var han pigg på att raka sig! Det är lödder och hyvel som gäller! Jag passade på att smörja honom på ryggen när han rakade sig! Så gick jag in till oss och strax efter åkte vi till Team Sportia. Fia skulle kolla på träningskläder till F01 i fotbollen, men de som har hand om den biten, arbetar bara vardagar. Var sedan till Coop Extra och köpte lite till en tårta. Maria hade ringt till Fia och hon och barnen tänkte komma och fika.

När vi kom hem, satte Fia igång att göra iordning tårtan. Jag hjälpte till genom att jag diskade efter att hon var klar med skålarna.

Därefter kokade jag ris! Inge fick dela kycklingen. Detta mitt uppe i Formel1-starten! Så värmde han kycklingen i micron. Jag gjorde currysås. Inge åt i vardagsrummet medan Fia och jag åt i köket! Ja, ja, det är ju Fars dag :))

Varit in till pappa och fixat TV:n åt honom.

Maria och Casper kom ca 16.40! Tove var hos en kompis. Casper gav Inge en snusdosa :)) Vi fikade och åt av den goda tårtan!! Jisses så saftig den blev.

När Maria och Casper skulle åka hem, sade Casper att han ville sova  här! Gick bra för Fia. Hon följde med Maria hem efter Caspers skolväska och Maria skjutsar hem henne.



Inte ser han ut att vara 89 år eller????





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0