Vilken underbar morgon

Sorry, men jag glömde visst bort att skriva igår igen. Fy skäms :))

Imorse när jag åt frukost, bestämde jag mig! Jag skulle parkera bilen på jobbet, gå in på jobbet med min mat och låsa in väskan. Sedan ut och gå en halvtimme! Det löftet höll jag! Var på jobbet mellan 6.20-6.25. Sedan ut och det var en underbar morgon. Solen strålade, himlen var blå och det enda som hördes var fåglarna som sjöng.

När jag kom till parken som finns framför min arbetsplats kunde jag inte låta bli att fota dessa gullvivor:



Och inte heller denna blomsterprakt:



Träffade min goa granne, som cyklade till jobbet. Blev avundsjuk när jag skulle hem, för då regnade det inte!

Gick in på arbetet 5.55 och från den tiden räknades min arbetsdag! Mycket lättare att gå på morgonen än efter jobbet, det måste jag ju säga.

Fia ringde och snackade en stund. Hon skulle till jobbet också.

Redigerat ett par saker i en rapport och skickat på tryck.

Fick sedan en annan rapport för slutredigering. Skönt att det fanns lite mer idag.

Ringde pappa och allt var bra. Nej, han vägrar äta penicillintabletterna och jag kan inte tvinga honom.

Efter det samtalet ringde jag Inge. Han sover ju när jag åker. Så gick jag till biblioteket. Jisses vad tidskrifter det var som väntade idag!

Lunch och det smakade gott med laxen, som jag tillagade igår. Glömde räkorna hemma och det var inte så kul, men....

Arbetade till 14.30. Åkte till apoteket och så handlade jag lite på Hemköp. Pappa vinkade åt mig och skakade på huvudet. Nej, distr.ssk. hade inte kommit. Så jag gick hem med våra varor och pratade en kortis med Inge. Sedan in till pappa, där vi väntade på att distriktssköterskan skulle komma. Cirka 15 bestämde vi, men klockan gick. Pappa och började misstänka att det blivit något missförstånd och det svaret lät inte vänta på sig. Klockan 15.55 ringde hon och undrade var vi var! Men, sade jag vi väntade på dig här hemma för jag frågade om det gick bra att ni kom hem till pappa och det gjorde det. Så nu blev det bestämt att hon kommer i morgonbitti. Ja, jisses alltså.

Jag gick in till mitt och åt lite. Sedan kollade jag på "Hem till gården". Just nu har vi +23,6 grader i skuggan. Helt otroligt alltså. De hotade ju med åska på eftermiddagen, men än har jag ingen hört.

Fia kom nyss hem och allt var bra med  henne.

Nej, nu ska jag slappa lite :))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0