Solen har lekt kurragömma

Wow säger jag! Sov till ca 7.10 idag och det är jag verkligen nöjd med. Behövde det säkerligen!!! Läste morgontidningen och sedan på med datorn och "Ring så spelar vi". Jag gick även in på aftonbladet.se och läste att Anna-Lena Löfgren hade avlidit. Samtidigt så är det nyheter på radion och de spelar "Lyckliga gatan". Förlåt alltså men tårarna rann utför mina kinder. Den låten är bara så himla fin liksom "Regniga natt". Anna-Lena Löfgren var en helt fantastisk kvinna, som fick polio som barn och använde sin käpp på ett naturligt sätt. Hoppas verkligen att hon har det bra där i Sommarlandet!

Fia kom upp ca 8.30. Casper hade visst sovit till ca 7.30, men de hade kollat på TV. Jag ringde pappa ca 9.15 och allt var bra. Därefter tog vi fram frukosten. Väckte Inge så att vi fick äta gemensam frukost.

Fia och Casper åkte till Lingvallen, där det var "Gottedagen". Jag gick in till pappa med tidningen.

Plockade lite här hemma. Telefonen ringde, men Inge hörde inte. Han trodde det var på TV:n. Det var Fia!!!

Jag ringde sedan min faster, men fick inget svar. Hon är säkert på stan eller i Stockholm sade jag till Inge. Så strax efter ringde det. Det var min faster!!! Hon hade sett på TV och tyckte att hästen gnäggade så vackert!!! Efter en stund förstod hon att det var telefon. hahahahahahahahaaha......

Inge och jag åkte med travet och därefter varvet. Därefter till Lingvallen. Casper väntade på pengar för han var sugen på popcorn. Vi träffade lite "känt" och pratade med dem.
Solen värmde, men snart tornade molnen upp sig. Jag hade ju tänkt att göra ett  besök i Gamla Linköping, men avstod när jag såg hur mycket moln det kom.

När vi kom hem, klädde jag om och gick till pappa. Tog hand om löven på framsidealtan samt försökte få upp det ogräs som mörknat efter att jag hällde salt på det. Men fy vilket skitgöra. Jag orkade inte hålla på med det utan tog hinken med allt ogräs och alla löv och gick upp till skogen, där jag tömde det.

Innan jag gick bort till pappa, tog jag fram vår elektriska gräsklippare och lånade den till grannen. Han var ju inte hemma när Inge klippte gräset i torsdags.

Solen då? Ja, den gömde sig bakom molnen och eftermiddagen blev faktiskt molnig med inslag av solstrålar. Så himla typiskt alltså. När man är ledig, så vill man ju ha sol och vackert väder!

Inge och jag beställde pizza när vi förstod att Fia skulle gå på Gottes ledar/tränarfest ikväll!

Jag hämtade Fia ca 20.45 och när vi kom hem tog jag ett glas vitt vin. Fia var lite salongsberusad ... inte ofta som hon är det!!! Inge blev irriterad för hon snackade som sjutton....

Nyss var en ambulans inne på gården och jag måste säga: Tur att det inte var en jätte sjuk person i ambulansen. För den  som körde tog sig inte ut från gården utan beslutade sig för att köra upp i skogen och sedan ??????
Hallå alltså!!! Inför övningskörning på våra gårdar med ambulanspersonalen!!!

Nu mina vänner är jag supertrött och ska snart släcka ner! Men en uppmaning till min äldsta dotter: Lyssna på din mor!!! *asg*



Puss säger Tove och även jag!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0