Sista dagen i Maj månad

Vaknade redan 3.30 imorse, men lyckades slumra till 4.05 då jag gick upp. Kollade termometern. Alltså det är sanslöst, men vi hade bara +2,6 grader! Blåste inget speciellt då, men jag visste att det skulle bli kraftig blåst på eftermiddagen. Hade bestämt mig för att ta bilen, men så när jag skulle gå så: Nej, nu blir det cykeln idag så det så! Tog inga bilnycklar utan gick direkt till vårt förråd och tog ut cykeln. Lite kallt om händerna var det allt. Gick in med maten och sedan till mitt rum. Satte igång att jobba lite. Klockan 5.45 var jag ute med mina stavar. Stannade en kortis och pratade med Marita, vår granne. Sedan gick jag en promenad så det totalt blev 30 minuter. Smakade gott med kaffe sedan.

Morgonen gick snabbt för jag skickade iväg rapporter. Efter fikat ringde jag till pappa. Allt bra med honom.

Fia var ledig idag och hon ringde mig. Skulle hjälpa Annelie med barnen på eftermiddagen.

Jag varit på biblioteket och gjort tidskrifter.

Sedan har det rullat på. Soligt ute och blåst. Arbetade till ca 15. Men det hade allt lugnat sig lite, så det var inte så besvärligt att cykla hem som jag hade befarat.

Imorgon blir det i alla fall bilen för jag ska handla lite till pappa. Och jag vill inte cykla med det.

Varit in till pappa en sväng.

Inge har klippt gräsmattorna idag. Var med blommor i, men nu ser det trevligare ut.

Fia kom hem ca kl. 19. Varit på träningen med tjejerna efter att hon tagit hand om barn på eftermiddagen.

Tar väl ett par bilder till från Kolmårdsbesöket i lördags.



Denna bilden togs innan alla jagade och buffade på den lilla kalven.



Blir lite avis! Skulle också vilja simma med delfinerna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0