Så hände det igen

Att jag glömde skriva blogg igår! Trodde att jag skrev den tidigt, men icke. I vilket fall så åskade det sent på onsdagskvällen. Blixtrade också, men det drog snart bort. Pappa tyckte att det höll på länge :))

Igår var vi i alla fall och veckohandlade. Och jag kan lova, vi var inte ensamma på ICA Maxi. Förresten så var hela Tornby fullt av bilar! Och det är klart, vädret var regnigt och trist, så då blir det lätt att man åker och handlar eller bara fönstershoppar för att fördriva tiden.

Själv skulle jag ha tvättat fönster, men vem sjutton vill göra det när det regnar! Fast det är klart jag hittar alltid på ursäkter. När det gäller fönstertvätt så är det inte det roligaste jag vet.

Vi åt fiskbitar, sås och potatis igår och det var supergott. Gick in med det som blev över till pappa.

Ja, det var lite om gårdagen.

Idag gick jag upp ca kl. 7 och läste tidningen. Fia kom upp ca kl. 8. Hon  har fortfarande känning av sin allergi och mår inte alls bra.

Regnar gör det även idag och blåser lite också! Får se vad som händer resten av dagen. Hoppas på en fika på stan med en kompis från Västerås.

Fortsättning följer (hoppas jag).

Jo, då här kommer fortsättningen på dagen.

Jag hade ju verkligen sett fram emot att få träffa Karin idag, men det blev inte så. Hemtjänsten ringde! De hade upptäckt några sår i ryggslutet på pappa + att högra stårtån gjorde ont. Så de hade ringt vårdcentralen och pappa hade fått tid kl. 14. Nu undrade de om jag kunde följa med. Och naturligtvis ville jag  hjälpa pappa med det. Men jag lovar er: det var inte roligt att ringa återbud till Karin. Go, som hon är så förstod hon ju. Vi ska se till att träffas i sommar och då lovar jag,  det blir inte fika och räkmacka då utan det blir nog vin och kanske något gott.

Hände något här hemma som gjorde mig lite ledsen. Jag hade ställt en massa tomatplantor i ett stort fat. Visserligen stod den lite dumt för jag hade ställt den på stegen mot sovrumsdörren. Trodde att övriga i familjen sett att den dörren använder vi inte. Men Fia hade missat det. Hon kom utfarandes i köket och PANG! Där låg alla plantor på golvet. Jag blev så ledsen. Men tror att vi lyckades rädda tre. Jag höll på att städa städskåpet när detta hände. Dammsög sedan hela lägenheten. Blev verkligen genomsvett, nästan som jag hade duschat.

Fia följde med pappa och mig till vårdcentralen för hon ville kolla doseringen av allergitabletterna. Hon får absolut inte överdosera!!! Distriktssköterskan kollade pappas fot + de s.k.  trycksåren (de var högre upp så det var nog inte trycksår). En läkare kom och kollade och hon skrev ut penicillin. Tån kan vara gikt, men det får blodprovet ge svar på. Distriktssköterskan lade på förband som hon dränkt in med Asolsprit. Hemtjänsten får se till att hålla dessa förband fuktiga nu.

Hem med pappa! Fia och jag tog vår bil och åkte till apoteket efter medicin till pappa och även till mig.

Sedan  hem. Jag gick in och fyllde på pappas dosett. Så in och fixade sallad. Bad Inge fixa middag för jag hade ju inte ätit något. Höll på att svimma inne hos pappa. Och då blev pappa riktigt arg på mig när jag berättade att jag inte ätit något sedan frukost (kl. 10).

Men nu har vi ätit fläskfilé, champinjonstuvning, stekt potatis, sallad och sparris. Mums så gott det var!

Regnat i omgångar denna dag och ingen sol!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0