Regnig morgon, men det blev en kanonfin dag

Vad gjorde det att det regnade imorse när jag kom upp ca 6.30, när dagen sedan blev så fin?!?!?!

Jag läste morgontidningen först och sedan blev det datorn. På med webbradion och så lyssnade jag på "Ring så spelar vi".

Fia kom upp ca 9 och jag grattade henne på namnsdagen! Hade även gjort en hälsning till henne på Facebook. Ringde pappa och allt var bra. Tack och lov. Men jag undrar om hemtjänsten baddar på med Alsolsprit. På pappa låter det inte som så.

Väckte Inge ca 9.45 för då var det frukost. Diskat och duschat. Hade ju tänkt tvätta fönster, men lusten försvann helt. Vi är tre vuxna personer och varför ska det alltid vara jag som gör det. Okej, jag tror att de är rädda för att jag ska gå med luppen :)) Visserligen lider Inge av höjdskräck, men.......

Ringde min faster. Hon hade ramlat när hon var på kyrkogården, men jag fick inte veta om hon slog sig. Det är ju så svårt att resa på sig blev svaret!

Jag gick in till pappa med tidningen och redan då kände jag att det började bli varmt och solen höll på att bryta fram. Så åkte vi med travet och därefter hem till Maria, där Thomas och barnen väntade på att Fia skulle släppa in dem. Barnen skulle ha sina cykelhjälmar och nycklar till cyklarna. De skulle ikväll cykla på 50-årskalas. Men först cyklade de hem själva till Thomas för Thomas hade bilen. Duktiga de är, det måste jag säga! De fyller "bara" 7 resp. 9 i höst.

Vi åkte till Willys och handlade lite. Fia var lite sur på mig. Man behöver ju inte alltid gilla allt. Det gick ju över lite senare.

Var in till pappa med hans varor. Sedan klädde jag om och tog hink, planterspade och ogräsmejseln och gick bort till pappas baksida. Sopade först bort löven och sedan lirkade jag upp maskrosor mellan plattorna. Därefter hällde jag salt mellan plattorna. Till sist så rensade jag hans rabatt och flyttade på ett par växter. Pappa var så nöjd, men han skämdes för att han bara, som han säger: "STÅR OCH TITTAR PÅ NÄR JAG ARBETAR". Svetten rann verkligen om mig när jag återvände till vårt. Där hade jag ju rensat rabatterna, men hällde på salt mellan plattorna (ja även på dem) på både fram- och baksidan.

Därefter var jag tvungen att pusta lite för det blev faktiskt riktigt svettigt. Att det kunde slå om som det gjorde. Det trodde jag absolut inte imorse.

Vilade en stund. Sedan in till pappa och hällde salt mellan plattorna på hans framsidealtan. Tog sedan med hans tvättkorg till mig. Pappa bara suckade!

Nu sitter jag här med ett glas vitt vin. Inge steker rostbiff på spisen och Fia grillar svamp, squach, majskolvar och gula tomater på en engångsgrill. Hon ska även grilla Haloumiost till mig.

Så snart kommer jag att äta gott, men fram till dess ska jag göra ingenting!

Gardinerna plockade jag fram imorse, men längre än så kom jag inte. Men det är klart snart faller nog andan på vad gäller fönstertvätt och gardinbyte, men inte idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0