Lill-lördag

Regnat precis hela natten! Och det regnade när jag kom upp. Vaknade ca 3.50, men tvingade mig kvar till strax innan klockan skulle ringa. Det var +6 grader och som sagt; det regnade! Hade ju hoppats sova till dess klockan ringde för jag hade tänkt stänga av den och sova vidare. Men som sagt, så blev det inte. Gjorde mig iordning och så på med datorn. Tidningen kom och jag läste den. Nej, ingen frukost!! Jag skulle vara fastande för jag skulle till Vårdcentralen och ta prov för att se hur kolesterolvärdet ligger till. Det jag saknade var att inte få dricka vatten! Och inte blev det någon promenad pga. att det ösregnade!

Det var bara att köra igång och arbeta. Och det var ju inte svårt. Är så glad att jag inte är superberoende av frukost utan jag kommer igång ändå.

En kollega frågade hur jag kunde vara så pigg. Varit på jobbet sedan 5.20 utan frukost och klockan var då 7.35! Jag åkte till vårdcentralen så jag var där när det öppnade kl. 8. Fick vänta en liten stund. Och så skulle de ha betalt också! Blir det ett läkarbesök till, så ska de nog ha betalt då med.

Väl tillbaka på jobbet så blev det kaffe och en äggmacka (stekt ägg). Jag hade beställt en sådan av vår egna kock på jobbet. Smakade underbart! Och så en banan på det.

Ringde sedan pappa. Han var så oppåt för han hade minsann damsällskap :))) Det var en tjej från hemtjänsten, som hade social samvaro med pappa idag. Det gillade han hahahahahaha

Slog även en signal till Inge. Han skulle ut och gå på förmiddagen. Jag gick till biblioteket. Kramade om chefen där. Hon förlorade nämligen sin pappa förra veckan. Visserligen var han gammal, men han var fullt frisk, så det gick väldigt fort.

Gjorde mina tidskrifter och så swisch så var det lunch!

Fortsatte sedan uppdateringarna i adressregistret. Däremellan lite beställningar. Arbetade till 14.55 då jag åkte till vårt köpcentra och handlade lite.

Hem och in till pappa. Pratade en stund med honom innan jag gick hem till mitt.

Skalade sedan potatis och morötter. Därefter gjorde jag en rabarbertårta.

Imorgon ska Fia och jag ha med oss fiskbullar och potatis i våra matlådor. Mums!

Så blev rabarbertårtan klar och Inge och jag tog en kopp kaffe samt tårta med vaniljsås. Wow, så himla god den var!!! Smaskens alltså!

Gick in till pappa med en bit för man måste ju dela med sig :))

Fia kom hem. Hon hade varit och handlat efter jobbet. Var ju löning igår heheheheeh. Förresten så har hon fått förlängt till sista Juni! Skönt för henne.

Och nu kan jag berätta så skiner solen!! Kvällssol kallas det visst för!

Det är ju lill-lördag idag. Man skulle kanske ta sig ett glas vitt :))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0