Då fortsätter vi med Kolmården

Ja, jag tänkte fortsätta berätta om gårdagen, men först kan vi ju ta denna dagen.

Vakande 3.50, men lyckades somna om och sov till ca kl.6. Gick upp 6.15 och gjorde mig iordning. Skrev i min fysiska dagbok och klockan 7 var jag i tvättstugan.

Fia kom upp ca 8.30. Hon följde med  mig ut klockan 9 då all tvätt var klar. Jag gick in till pappa med  hans tvätt och pratade en stund.

Sedan åt vi frukost och därefter satte jag igång att skala morötter, potatis och kålrot. Det  skulle bli rotmos idag. Mums.

Fia ville till Mantorp och köpa nya jeans, så hon och jag åkte ca 10.55. Tyvärr hittade hon inga jeans där, så då åkte vi till en outletbutik utanför Mjölby. På vägen dit (ca 1,1 mellan Mantorp och Mjölby) såg vi 2 döda rådjur. Fia hittade jeans och lite annat. På hemvägen såg vi ytterligare ett dött rådjur på samma sträcka. Jag har aldrig tidigare sett påkörda rådjur och så ser man 3 stycken på samma dag.

Jo, jag köpte ju en pall till pappa (plast) för han behöver lägga upp sina fötter emellanåt. I köket gick det inte så bra, men i vardagsrummet. Där kan han ju lägga upp fötterna när han ser på TV. Så frågade han vad den kostade! Jag svarade 78:- Jisses, vilken utskällning jag fick. Det var hutlösa pengar!! Men sen ångrade han sig nog :))

Inge fixade köttkorven och jag stötte moset (Fia testade också att stöta). Smakade ljuvligt! Och så gick jag in till pappa med mat. Han blev så tacksam.

Då fortsätter jag min berättelse om Kolmårdsbesöket:

Regnet upphörde ganska snabbt och då ställde vi oss och kollade på chimpanserna. Alltså där kan man stå i flera timmar!

Men skönast var nog denna gorilla! Oj, vad han sov skönt!

            

Antingen så vilade de eller också njöt de av solen!



De bär sina barn med en äkta kärlek! Så mjukt och fint!


Vet inte hur många bilder vi tog på dessa, men.....




Dessa djur är ju också fantastiska!


Vi gick vidare till sälarna och så trodde vi att vi skulle hitta pingvinerna där också. Men vi gick nog lite tokigt och så började det åter igen att regna. 

 

Till och med sälen vill gå in :))

Vi sökte skydd i Blå lagunen. Inga djur där, men skönt att vila fötterna. Vi hade ju sett hur lång kön var in till delfinshowen. Men när vi gick ut från Blå lagunen, så stod de och vinkade in oss. Föreställningen hade inte börjat och det fanns platser kvar!!!



Helt sanslöst så duktiga de är!

Nu ska jag försöka att lägga upp en liten filmsnutt!

Nej, jag vet inte hur jag ska göra för att få till det. Så det blir en bild till från Kolmården.




Och så en bild på Casper eller är det en rasande gullig tiger....



Så måste jag ju berätta att jag gjorde mig bort (igen).

Casper lekte på en hinderbana och så kom det bildäck som han skulle hoppa sig igenom. Han visste inte riktigt hur han skulle göra, så jag skulle visa honom. Rätt person alltså :)) Det slutade med att efter två fina hopp, så ramlade jag! Inge gick för han skämdes. Men jag bjöd på det :)))

Kramizzar och ha en trevlig fortsättning på söndagen som är den sista söndagen i maj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0