Solen lyste mitt på dagen

Imorse var det åter igen kallt ute; -8,4 grader. Kung Bore släpper inte taget om vintern. Herr och Fru Tö lyckades ju inte hålla sig kvar i helgen.

Redigerat ett notat på jobbet. Sedan har jag även varit och registrerat tidskrifter på biblioteket. Men innan dess, så ringde jag till pappa. Allt var bra med honom.

Efter lunchen, så kände jag att det skulle vara skönt med en rask promenad. Diskade av och så gick jag upp till mitt rum, där jag tog på stövlar och kappan. Så ut. En kollega stod och väntade på mig. Det var gulligt gjort. Men hon sade att det var så skönt i solen. Men när vi gått en bit, så var det inte alls så skönt. Det blåste en västlig vind och den var kall. Hjälpte ju inte att solen lyste då inte. Så det blev snabbt tillbaka. Skönt att komma in i värmen igen.

Fortsatte jobba.  Såg att det blev molnigt ute och så började det att snöa igen. Men det varade inte så länge.

Fia hämtade mig kl. 15 och vi åkte och köpte mjölk. In till pappa med hans mjölk. Pratade en stund med honom. Sedan in och fixade äpplen + solrosfrö och så ut till utfodringsplatsen. Gick lite lättare att gå på snön idag.

Fia åkte och hämtade Maria på hennes arbete (Inge skjutsade henne på förmiddagen). Jag satte igång med maten. Lax i foliepaket, potatis, broccoli och en sås gjord på créme fraiche, röd kaviar i burk + räkor. Mums så gott det blev.

Duschade sedan. Fia åt när hon kom hem. Hon tyckte det var gott. Men gubben min kan man bli galen på. Han vägrade smaka!! Han hade väl ätit rester innan, men smaka kunde han väl gjort!


Den här statyn finns i parken utanför min arbetsplats. Bilden tog vi sommaren 2009.



Här syns statyn långt borta. Men vilka kontraster!!!!

Kramizzar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0