Något bättre

Ja, det går åt rätt håll! Gjorde helt rätt som lyssnade till min kropp och gick hem från jobbet i måndags. Att jag drabbats av två förkylningar på kort tid beror nog på för lite vila under helgerna. Men jag vill ju räcka till för alla, både ung och gammal.
 
Fia skjutsade Inge till datakursen. Hon och jag åkte sedan till Maxi och handlade. Ja, vi var även och köpte ost. Och vi hann även till Team Sportia för Fia behöver nya fotbollsskor. Fanns inte de som hon ville ha. Hämtade sedan Inge. Hem och in med varorna. Upptäckte att jag glömt nypon- och blåbärssoppa. Nedrans alltså! 

Solen har lyst, men det har blåst. Pappa mår bra, men jag förstår inte vad han åt idag. Han tog potatis och sill! Hade ingen gräddfil eller gräslök hemma och han konstaterade att det inte var så gott. Förstår inte varför han inte tog fryst rätt. Bad honom ta fryst soppa till kvällen.

Jo, det  hände en kul grej idag. Vi hade med oss burkar och flaskor och så skulle jag ta de som fanns i bilen. Bland annat så var där en Päron-Mer med lite dryck kvar. Tänkte, det måste jag hälla ut innan vi krossar flaskan. Öppnade kapsylen! Och det blev en himla smäll!! Säger som "Dynamit-Harry" i Jönssonligan: Vilken dj*la smälla! En dam i rullstol kom fram och frågade om det var Pomac! Nej, sade jag det var en kolsyrefri dricka. Vi skrattade så gott åt det. Och när vi sedan berättade för Inge skrattade vi ännu mer.

Fia kollade om fotbollsskorna fanns i Norrköping och det gjorde de! Så det blev en utflykt! Vi åkte alltså dit och hon köpte ett par. Stannade till vid en ICA-butik och  köpte nypon- och blåbärssoppa. Sedan hem.

Jag var in till pappa. Han har haft sådana bekymmer över en fluga som var mellan köksfönstret. Jag sade att den fryser ju ihjäl om den kommer ut. Men han ville att jag skulle dela på fönstret och släppa ut den. Snacka om att vara djurvän ända ut i fingerspetsarna. Samtidigt så säger han: Överansträng dig inte nu........


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja han är en riktig djurvän! Fina hjärtan du kan göra! pUSS

2010-03-11 @ 20:21:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0