Ännu en underbar dag

Vaknade redan före kl. 5, men låg kvar i ca 1 timme. Då var det bara att inse: Jag var utsövd!! Upp och gjorde mig iordning. Skrev i min fysiska dagbok om gårdagen. När klockan var 7 var jag i tvättstugan och körde igång. In till datorn sedan. De övriga sov ju så gott så!

Hämtade pappas tvätt ca 8.30. Allt bra med honom och det är ju skönt.

Fia var uppe när jag kom in. Hon plockade fram frukosten och väckte Inge och Tove. Tove följde med mig till tvättstugan. Sedan bestämde vi att vi skulle gå ut, så Tove på sig termobyxor och jacka. Fia åkte till Ikano för att träffa en kompis (skönt att jag slapp ge mig iväg idag). Tove och jag gick till snöhögarna. Där satte sig hon :)



Och just där var det mycket smutsigt! Men hon njöt av solen och snön.

Senare kom en bekant (Bengt) och gick med deras hund som heter Molly. Deras dotter spelade handboll ihop med Maria och de två träffas fortfarande tillsammans med barnen.



Ja, vi njöt verkligen av dagen och solen, men så började Tove frysa (det är klart hon sitter ju mest). Men när vi kom till vår gård, så kom Inge ut. Han ville se vad vi gjorde. Och då ville Tove vara ute lite mer. Så vi gick till baksidan Tänk, men skaren bar oss. Varje gång jag sade "skaren" så svarade Tove: Skara Sommarland. Det var helt otroligt att gå där i solen. Sedan gick vi en lillsväng, men inte Tove. Hon gick in till farstun och tog av sig de blöta kläderna.

Tvätten var ju klar och inplockad även hos pappa. Och jag hade även fyllt på hans dosett. Så Tove och jag satte oss och spelade Uno och sedan ett frågespel. Fia kom hem och då satte hon igång att fixa Toves naglar.

Inge började med maten (Korv stroganoff) och jag fixade riset. Efter att vi hade ätit, så skjutsade Fia hem Tove.

Nu ska jag bara slappa resten av kvällen.

Kramizzar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0