Oh, vad jag längtar.....

Ja, nu börjar jag verkligen att längta efter min semester! Imorse när klockan ringde, var jag så himla trött. Stängde av och tänkte: Jag sover till dess jag vaknar. Men då blev jag givetvis klarvaken! Cyklade till jobbet och det var skönt. Passade på att pumpa i lite luft i däcken.

Tog ingen promenad idag för jag kände mig lite sliten. Och jag får ju motion när jag cyklar eller hur?

Ringde pappa och idag var han yr! Inte bra tycker jag. Men det beror säkert på att han dricker för dåligt. Bad Inge titta till honom.

Förresten så var Inge iväg med vår bil på service idag. Vi har kört 2 000 mil med bilen!! Helt otroligt alltså, med tanke på att vi har ju bara haft den i ca 1 år. Nu får vi skärpa till oss och inte köra så himla mycket.

Jag och Magda  har varit i källaren och röjt bland våra tidningar. Vi sparade 2 kartonger av varje nummer från de två sista åren och av de äldre blev det 1 kartong av varje nummer. Vilken skillnad det blev. Tyvärr så gick mina naglar åt fanders! Jag som var så glad att de blivit lite längre. Men de växer väl ut snart igen!

Solen har lyst och det  har blåst lite lagom.

Cyklade hem lite före kl. 15. In till pappa. Han mådde bättre och det var ju skönt. Men jag undrar om han får små proppar eller vad det är. För han ringde sedan och visste inte hur han skulle få in TV4 Sport. Måste jag slå TV4 eller räcker det med 100 på dosan. Men snälla pappa! Du kan inte slå in bokstäver på dosan utan bara siffror. Då undrar han: Hur kan TV:n veta att det då blir TV4 Sport???

Jag har gjort iordning rårörd rabarbersaft och så har jag bakat havrekakor med rabarber i. Gick in till pappa med smakprov och så ställde jag in TV:n åt honom.

Fia har fixat med sin bloggsida och Inge sitter och kollar på fotboll.

Ringde nyss min faster, som varit i Stockholm. Snacka om krutgumma! Hon har fyllt 92 år och tog bussen till Stockholm i fredags och hem idag. Men hon tjatar lite mycket.... Jag slår dövörat till då ....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0