Och nog blev midsommaraftonen toppentrevlig

Eftersom Maria inte har barnen denna helgen, så blev det lite annorlunda. Maria ville inte fira på det sättet som vi brukar.

Hon kom till oss med en hel påse rabarber. Tack Lasse! Det blev 6 liter som jag frös in. Så gott att ha i vinter.

Pappa var jag och pratade med en god stund också.

Så var jag, Inge och Fia iväg en sväng. Kompletterade lite inköp på Coop Extra. När vi kom hem, satte Fia igång att göra en jordgubbstårta och jag skrapade potatisen. När jag satt på potatisen  så fortsatte jag med att skriva rabarbern. Det känns i armen idag :))

När allt var klart, åt vi sill (Fia skinka), potatis och gräddfil + egenodlad gräslök (Fia som fixat det). Naturligtvis var det en liten nubbe till. Inte nog med vår egen nubbe, grannarna, Stefan och Marita,  kom över och bjöd på Ouzo! Fia svepte den och jag ljuger inte: Hon blev röd ända ut på öronsnibbarna! Hon är ju absolut inte van att dricka snaps.

Vi satt ute och hade trevligt. Så blev det dags att grilla fläskfilén. Jag gjorde hasselbackpotatis och sallad. Tyvärr så misslyckades grillningen så Stefan lade det på sin grill istället. Dessutom fick vi 3 skivar av deras. TACKAR!!!!

När jag diskat och gjort iordning, satte jag på kaffet och så kom Stefan och Marita över till oss. Vi fikade och åt av den goda tårtan. Tog även en varsin Bristol Cream till kaffet.

Lite senare satte vi igång och spelade kubb utanför tomten. Även grannen, Lisa, med sina små flickor kom och spelade med oss.



Lisa närmast kameran och så en av hennes döttrar. På "andra sidan" står Inge, Lisas andra dotter och så Stefan!



Marita, Lisa, Lisas yngsta dotter och Sofia.

Vi satt ute till ca kl. 23.30. Lite kyligt blev det, men trevligt var det!

Idag har vi tagit det lugnt. Jag har varit in till pappa en god stund. Han fick en tårtbit till kaffet.

Sedan gick jag över till Stefan och Marita och pratade en  stund. Inge och Fia kollade på Formel I-träningen.

Därefter åkte vi med tipset och så blev det turen runt Brokind, Bjärka Säby och hem. Midsommarstången vid Bjärka Säby var lika fin som alla år:



Så köpte vi grillkol och tändvätska. Inge har nu lagt på både kol och briketter. Vi får hoppas att han lyckas med fläskkotletterna idag. Till det värmer jag hasselbackpotatisen.

Ha en trevlig fortsättning på midsommaren! Igår skulle jag lagt in nedanstående bild, men den får duga även idag. Midsommaren är ju inte över ännu!


Kommentarer
Postat av: Marita

Tack det var en jätte god tårta. Och en trevlig kväll.

2010-06-26 @ 16:36:48
Postat av: Elisabeth med *Vendela*, Vilda, *Vega*, Ville och Vilja

Ville bara lämna ett spår att jag är här och kikar då och då. Låter som en fin midsommar :-)

2010-06-27 @ 13:19:15
URL: http://www.zoieli.blogspot.com
Postat av: Gunilla

Tack själv Marita och tack för Ouzon :))



Till Elisabeth! Tack för att du kikar in här lite då och då! Jag gör ju detsamma hos dig!



Kram Gunilla

2010-06-27 @ 18:32:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0