Nedräkningen har börjat

Bestämde med Inge igår att han skulle skjutsa mig. De hotade ju med kraftig vind, regn och åska idag. Mulet var det när jag kom upp, men ingen blåst och inget regn. Väckte ändå Inge. När vi satt i bilen kom det lite, lite regn. Blev lite blött på asfalten, men inte mer.

På jobbet var det lite adressändringar. Plockade med lite allt möjligt. Imorgon ska jag städa skrivbordet och göra tidrapporterna. För efter lunch tar jag flexledigt. Även fredagen blir flex och sedan väntar 5 veckors semester! Jisses, som jag längtar. Visserligen vet jag att fem veckor går fort, men nu ska vi ta en dag i taget!

Bytt av i växeln alla rasterna. Ringt pappa och allt var bra. Inge hade varit in och hjälpt honom med en kartong.

Sedan klippte Inge gräsmattorna. Stefan klippte deras.

Jag varit på biblioteket. Inte många tidskrifter idag!

Mulet ute och när jag åt min lunch (sallad) satt jag ute. Men det var inget skönt då. Tyckte jag hörde någon säga att det var kvavt!!!

Inge, Fia och Tove  hämtade mig ca 14.35. Vi åkte till City Gross i Mantorp. De hade billigt, svenskt kött. Köpte lite av det och så lite annat. Handlade även till pappa. Ringde först och kollade men honom om det var okej att jag gjorde det. För hade han velat åka och handla med mig så hade vi gjort det.

In till pappa med hans varor och han blev nöjd. Pratade sedan med Stefan och Marita.

Fia skjutsade Tove till Thomas. Eller rättare sagt till Caspers fotbollsträning. Fia stannade och kollade på den.

Det började blåsa massor på eftermiddagen, men solen har lyst. Imorgon måste vi vattna rabatten för det är riktigt torrt där!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0