Mia (Maria) gjorde mig orolig igårkväll

Fia följde med Tove hem till Mia och Casper efter tjejernas fotbollsträning igårkväll. Trots regnet, så hade det kommit 10 tjejer. Det är kul för både tränare och ledare. Casper hade dunderhuvudvärk och sov berättade Fia när hon kom  hem.

Lite senare ringde Mia och då fick Casper spy. Snacka om att min hjärna började gå runt. Tänk om mormors lille plutt har hjärnhinneinflammation? Började genast googla. Nej, man skulle nog ha feber, så då uteslöt vi det (tack och lov). Men migrän då? Ja, det kan även små barn få och min farmor hade ju det.

Ringde Mia innan jag lade mig och då sov han. Tove, som inte gillar detta med att spy, ringde sin pappa och bad att få sova där. Det fick hon (som tur var). Annars hade hon givetvis fått sovit hos oss.

Ja, det var gårdagskvällen det. Så till dagen som är den 8 juni.

Jag vaknade redan 3.15 och kunde inte somna om. En hel timme innan klockan ringer. Helt sanslöst, men bara att gilla läget. Låg i alla fall till 4, då jag gick upp och kollade temperaturen, som visade på +9. Tömde regnmätaren. Vi fick ynkliga 3 mm. En droppe i havet eller hur....

Så gjorde jag mina morgonsysslor och därefter tog jag cykeln till jobbet. Var där 5.20. In med maten i kylen och så till mitt. Satte igång datorn och kollade mejlen. Men så tyckte jag att det var dags för stavgång. Ut igen alltså och så gick jag 30 minuter med stavarna. Solen lyste, fåglarna sjöng och luften var ljuvlig. Dock gillar jag väl inte fiskmåsarnas skrän och flygande över huvudet.

När jag kom åter, tog jag dagens första kopp kaffe och fyllde även på vattenflaskan. Sedan fortsatte jag med att gå igenom titlar på webben. Ja titlar som våra rapporter har fått :)) Inte överste, general eller friherre osv.....

Ringde Mia 7.20. Tyvärr så väckte jag dem. Casper hade sovit hela natten, men nu fick han spy igen. Kanske att han fått en bascill  i magen??

Vi pratades vid några gånger till och han mådde bättre och bättre.

Fia och jag har sms:at till varandra. Det går bra det med.

Ringde pappa efter fikat och allt var bra. Ringde även till Inge. Ingen reparatör hade hört av sig, så de fick nog inga delar till frysen idag. Så himla tråkigt att vara utan frys!!!!!!!!!

Till biblioteket och gjorde tidskrifterna. Sedan var det lunch och därefter mera jobb.

Cyklade hem och då kom det lite regnstänk. In till pappa och pratade en stund. Sedan in och pratade med Inge :))

Fia var hos Mia och barnen. Jag åt lite och kollade på ett avsnitt av "Hem till gården". Fia kom hem. Hon hade fått en himla massa papper från Sports camp. Ett skulle ifyllas och skickas tillbaka. Så när hon gjort det, åkte vi alla till postterminalen med det. Sedan var vi till K-Rauta där jag köpte film som jag ska mellan badrumsfönstret. Nu kära grannar ska jag ta bort det trasiga, men inte ikväll. Blir kanske imorgon men jag lovar inget.

Har precis duschat och smort in mig. Idag struntade jag i Galltvålen. Den verkar inte hjälpa  mot utslagen. Börjar bli väldigt irriterad av dessa utslag som ibland kliar så jag är på väg att gå upp i atomer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0