Är det okej att dricka vin mitt i veckan?

Någon ställde frågan i en blogg om det var okej att dricka mitt i veckan. Jag ställer då frågan om det är okej att dricka vin mitt i veckan? Nog tycker jag att det är helt okej om man får gäster. Men även om man har för vana att ta ett glas vin varje kväll. Men då ska man också bara ta ett glas vin. Själv tycker jag att det är supergott med vin på fredagen och lördagen.

Igår fick vi ju besök av Jonas (min mans son) och hans fru S. De bor ju i Malaysia, men är hemma på några dagars semester. De hade med sig kycklingfilé, vin och whisky. Kycklingfilén grillade vi. Jag hade kokt färskpotatis och även blomkål. Gjorde även en sallad. Så fixade jag en rabarbertårta.

Vi hade en mycket trevlig kväll och vi satt ute. Myggen blev lite besvärliga, men vi härdade ut. S gillade verkligen rabarbertårtan och det var ju kul.

Fia skjutsade hem dem ca kl. 23. Inge följde med. Jag tog den sista disken och så lade jag mig. Supertrött alltså, men jag kunde inte somna förrän Inge och Fia var åter. Sov sedan till kl. 3.30 då jag var klarvaken. Gick upp kl. 4 och gjorde mig iordning.



Far och son!

Tog en promenad till jobbet idag eftersom det var handlardag. Men jag blev livrädd vid ett tillfälle. Stod  unga killar på ett ställe och då visste jag inte om jag skulle våga gå förbi dem. Men det vågade jag. Efter en stund kom min granne, Marita på cykeln. Även hon hade blivit rädd. Man undrar ju verkligen vad så unga killar gör ute den tidpunkten. För de skulle nog inte iväg och jobba.

Jag var på jobbet klockan 6. Då smakade det gott med kaffe. Fia ringde. Hon skulle jobba idag. Sedan rullade det på till klockan var 9. Satt ute och fikade. Bytte sedan av i växeln. Därefter ringde jag till pappa och till Inge. Allt bra med dem :)

Till biblioteket sedan och där fanns det lite tidskrifter.

Avbyte i växeln lunchen och eftermiddagsfikat.

Inge och Fia hämtade mig kl. 15. Till Maxi och handlade. När vi kom hem, hjälptes Fia och jag åt att plocka in varorna. Gick sen till pappa med kaffe, som jag köpt!

Åt sedan lite och därefter satte jag igång att skära all rabarbern som jag fått av Lasse. Frös in lite och lite behöll jag i kylen. Tänkte göra rabarbersaft på söndag.

När det var klart satte jag igång att damma och städa badrummet. Imorgon får Inge dammsuga och torka golven.

Fia är på fotbollsplan med sitt tjejlag! De har avslutning med korvgrillning och lekar. Tove följer med henne hit sen för hon ska sova här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0