Sjusovaredagen

Sov till ca 6.30. Gick inte mer alltså, så jag gick upp och läste tidningen. Såg att det var "Sjusovaredagen" och då ska man minsann inte sova massor. Så jag gjorde rätt :))

Datorn efter tidningsläsandet. Var in på Facebook och grattade min brorson, som fyller 44 år idag! Så grattade jag ett par vänner till. Märkligt, men en av tjejerna fyller också 44 år idag. Måste kolla om hon föddes på vårt BB.

Mina föräldrar gifte sig idag för 64 år sedan. Helt sanslöst alltså. Men mamma har ju inte varit med oss här på jorden på drygt 5 år nu. Saknar dig mamma och den saknaden finns alltid i mitt hjärta!

Det är även 35 år sedan Maria döptes. Peter (brorsonen) bar  henne till dopet. Han fyllde själv 9 år den dagen. Jisses han var lika gammal som Tove blir i år!

Ja, ja, Maria ringde och bad mig väcka Fia och Tove klockan 9. De skulle till Valkebobadet och bada. Var inget svårt att väcka dem och Inge kom upp av bara farten. Gemensam frukost alltså.

Flickorna åkte och jag gick in till pappa. Han var lite ledbruten idag och trodde att han legat konstigt inatt. Hoppas att det är så.

Fia ringde och ville hem från badet, så Inge och jag hämtade henne. Fia och jag ville till Söderköping, men Inge tyckte att vi skulle coola ner oss vad gäller bilåkandet! Han har ju i och för sig rätt.

Men efter en stund åkte Fia och jag till Stadium i Tornby. Fia var in och handlade. Sedan åkte vi till Tannefors slussar och åt "glass". Därefter åkte vi faktiskt in till stan. Gick i affärer och jag som inte skulle handla något, handlade förstås. Köpte ett par jumprar (två kortärmade och en långärmad). Men det var fynd.

Hem och vi hade bestämt att vi skulle ha sejfiléer, som vi hade i frysen. Men Inge blev så besviken när han såg dem för det var inga filéer. Så nu har vi beställt pizza. Alla nöjda hoppas jag. Det var ett dividerande om skinka på burk, köttbullar, men det blev pizza. Ja, ja, någon gång ska man äta det också.

Efter att vi ätit ska vi iväg och spela minigolf med Maria, Lasse och Casper. Ska bli kul. Vi får se om jag tar någon bild. I så fall lägger jag in den senare.

Nu säger jag:



Och här kommer då en bild från kvällen! Den är tagen vid det 18:e hålet! Vem som förlorade? Det pratar vi mycket tyst om! Vem som vann? Ja, det gjorde Lasse!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0