Så är jag då inne på tredje semesterveckan

Näe, jag vill stoppa tiden nu!!! Varför ska den gå så här fort??? Är ju så himla skönt med semester! Men för det så vill jag inte vara ledig jämt!

Idag skulle vi ta en tur till Falköping, men så ringde Fia. Hon väntade på en sak från posten och ville att vi skulle ringa om det kom. Så vi beslöt oss för att skjuta på resan till Falköping. Och förresten vi bör nog komma iväg skapligt. Posten kom inte förrän 12.45 idag!!! Och inte var det någon avi med till Fia.

Jag varit in till pappa på förmiddagen. Pratade en god stund.

Solen lyste, men det blåste och vinden var kall. Inge och jag åkte sedan ett varv, som vi säger. Var bland annat och kollade där vi bott som barn. Sedan till ICA Maxi och köpte mjölk och fläsk. Såg en familj komma med 3 tonårsbarn. Den ena killen satt och drack öl i baksätet!!! Och de ställde sig på familjeparkeringen! Alltså jag blir galen på sådana, som inte förstår att dessa parkeringar är till för småbarnsfamiljer!!!!

När vi kom hem gjorde jag en sockerkaka och när den var klar (trodde jag), gjorde jag vaniljkräm. Delade på kakan och då upptäckte jag att den inte var klar i mitten! Jäkla ugn alltså. Kände ju så noga och den började till och med bli lite bränd ovanpå. Men det var bara att ta bort mitten och breda ut krämen. Kakan blev, trots allt, god!!!

Fick höra att Marita (grannen) hade haft en märklig första dag på jobbet. Larmet tjöt när hon kom dit. Det kom från ett vilrum och hon vågade inte kolla. Hade inte jag heller gjort. Hon ringde vakten! Nu var det ingen där. Larmet hade tydligen gått igång när åskan gick i lördags. Då undrar man ju vad vaktbolagen gör?? Är de runt och gör sina inre kontroller eller säger de bara det!?!?! Sedan, när  hon cyklade hem på eftermiddagen, fick hon punktering. Inte roligt alls. Så åter igen blir man bara så förb. på de som tappar glas på backen och inte ser till att få bort det.

Ikväll har vi åter igen passat på och ätit bruna bönor och fläsk! Både brorsan, pappa och Fia ringde nu ikväll! Maria pratade jag med tidigare. Hon hade cyklat till badet i Vikingstad och barnen hade åkt med en kompis i deras bil.

Några bilder från semestern följer här:



Den här bilden tog jag med min mobil samma dag som jag gick på semester! Jag och Fia hämtade Tove från sitt fritids och så åkte vi och badade vid Berg (Göta kanal). Det är Tove som "dyker" på magen!



Det är inten staty utan en människa som målat sig. Han eller hon stod nästan helt stilla. Men så råkade "den" gäspa på skoj. Det var många som hoppade till då!




Inge och Fia njuter av båtturen "Djurgården runt".



Den här häftiga "båten" mötte vi utanför Mälarviken på vägen mot Drottningholm.

Nu säger jag:


Kommentarer
Postat av: Marita

Ja jag får hoppas att det blir en fortsatt bra vecka. Ha en bra kväll

2010-07-19 @ 19:44:25
Postat av: Anonym

Absolut vännen! Jag hoppas att denna dagen gick bra!

Kram!

2010-07-20 @ 18:50:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0