Så annorlunda en dag kan bli

Vaknade faktiskt omkring 6.30 imorse och det var ju bara att gilla läget. Gick upp och läste tidningen innan jag satte mig vid datorn och kollade runt.

Blev lite som "hoppe skutt" för jag kände mig inte hemma någonstans. Hua, alltså hur kunde jag känna så!!!!

Fia kom upp ca kl. 9.15. Ringde pappa och allt var bra med honom. Fia och jag tog vår frukost och vi åt den på olika håll. Inge sov till ca 10.15! Ja, han kan sova den mannen!!!

Hade ju tänkt att börja städa här hemma, men ingen tyckte det var någon idé. Bättre att vänta till köksbordet var på plats.

Och jag var ju inte nödbedd liksom..... Bäddade rent i våra sängar och kollade runt. Hade ju faktiskt dammsugit i veckan, så så skitigt var det ju inte. Finns säkert de som har det värre, tänkte jag. Drog lite på smilbanden, det gjorde jag!! Så skönt att slippa skiten heehehehehehehe

Fia hade, när jag bäddade rent, röjt bland sina lakan och ratat en del. Dessa låg i en säck. Så när jag hade duschat och gjort mig iordning tog vi med säcken till bilen. Men jag gick in till pappa först. Han satt och kollade på friidrotten.

Jag och Fia lämnade tipset. Därefter for vi till Återvinningsstationen och de gamla lakanen gav vi till Myrorna. Dagens goda gärning var gjord.

Sedan ner till stan och då kläckte jag: I stället för att åka varvet, skulle vi kanske ställa bilen i ett P-hus och gå runt??? Fia anammade min idé. Parkerade bilen och så ut på stan. Den är ju inte så stor alltså. Norrköping är mycket större!!!!!!! Men vi gick till Stora Torget och där hade de ju..... Jaaaa, de hade orkidéer!!! Tag 2 för 100:- eller 3 för 50:-!!! Jag och Fia valde det första alternativet. Där var ju i alla fall lite mer knoppar på dem. Träffade en gammal arbetskamrat och han och hans sambo valde det andra alternativet. Sedan gick vi till Hemtex. REA, REA, REA!!! Skulle ju inte handla något!!!! Men jag gick ut därifrån och hade köpt två löpare till priset av en! Kunde ju inte motstå det priset!! Fia köpte nya lakan till sin säng och örngott (till förbannelse)......

När vi kom  hem och vi hade plockat iordning, gick jag till pappa. Bäddade rent hos honom och bytte handdukar. Såg till att han hade rätt TV-kanal på.

In till oss. Maria och Tove kom med vårt köksbord! Tack älskade dotter för att du slipat det åt oss!!! Skruvade ihop benen och så oljade Fia. Jag fortsatte med det efter att jag fixat med annat. Fia är ju suverän på att olja, men jag ville också känna att jag gjort  något med bordet.

Vi åt sedan panerad schnitzel och kokt potatis. Löparna gjorde sig bra och bordet blev fint.

Fia stack ut och sprang spåret med Maria och barnen. Jag diskade och när det var gjort,  så sov Inge. Han sov verkligen skönt i soffan. Smög ut och in till Stefan och Marita. De bjöd genast på ost och kex. Först sade jag ifrån, eftersom vi precis hade ätit, men så kunde jag inte bärga mig. Ost och kex är ju något som jag älskar.

Fia kom från spåret och även Inge vaknade till "liv". Stefan blandade drinkar till mig och Fia (Inge avstod). Jisses alltså; Rom och Cola ännu en helg! Så himla gott det var!

Vi satt hos dem till ca 21.50. En mycket, mycket trevlig kväll blev det och som jag skrev i rubriken: En annorlunda dag!!!

Och städningen????? Jaa, kära vänner, den finns kvar! Jag lovar er, det är ingen annan som gör den!!!!  Det blir jag som dammar, Inge dammsuger och jag (har lovat detta) knätorkar golven!! När??? När andan faller på hahahaha... vet ni vad jag säger nu??? JO, dj*la fluga!!!! Den retar mig till vansinne!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0