Regnat idag

Höll på att slå imorse,  när jag såg att jag klockan var 8.25 då jag vaknade!! När hände det sist, att jag sov så länge? Var vaken ca 5.45 och då var det mörkt och trist. Tänkte att jag kan ju dra mig ett tag i alla fall och somnade om.

Fia hade varit uppe och hämtat tidningen, så den kunde jag inte läsa. Skrev i stället i min fysiska dagbok om gårdagen och så blev det datorn. Inge kom upp. Jag ringde pappa och då kom Fia upp. Hon hade somnat om efter att hon läst tidningen. Allt bra med pappa.

Vi åt frukost och vi satt på olika håll. Konstigt att inte ha något köksbord :)) Men så fint det blir när det är klart. Får se om vi ska ta stolarna senare.

Fia och jag åkte till Intersport, där hon lämnade tillbaka ett impulsköp. Jag satt kvar i bilen och väntade. Märkte att även vid IKANO-huset ställer sig folk som de vill. Där jag stod och väntade (inte i någon ruta), var det familjeparkering. Kom en äldre dam och jag tänkte att hon ska nog gå vidare! Pyttsan heller! Hon stod på familjeparkeringen. Och så fort hon åkte körde det in en bil. Ur den klev ett pensionärspar!! Jag var på väg att veva ner rutan och fråga var de hade barnen, men höll mig tyst. Tycker dock det är höjden av folk att göra så. Kommer man som småbarnsförälder och ska ut med små bilbarnstolar och vagnar, krävs det utrymme! Men det fattar visst inte alla.

Skjutsade Fia till Maria. De skulle äta kinamat och så skulle de  på bio! Det var en 3D-film som de skulle se. Jag åkte hem efter Inge. Först till K-Rauta och köpte mer sandpapper sedan Maxi. Flöt på bra där och vi var snart klara. Jag köpte snus till Inge och  när jag kom ut stod han och pratade med Bernt. Kul att träffa på honom.

Var även och köpte vin. Skrattade gott åt en liten kille på ca 4 år. När mamma plockade cider sade han: Men mamma ska du dricka vin igen? Hon skrattade gott och sade: Nej, lille gubben det här är cider. Så fortsatte de bort mot ölen och då sade killen: Den där tycker inte pappa om!!! Ja, nog är barn härliga. Jag tänkte genast på vad Casper sade till mig när han var med mig: Men mormor om du dricker vin så blir du ju full igen! Jisses alltså! Jag har aldrig varit berusad när barnen varit i närheten.

Och regnet har fortsatt och trött har jag varit. Inge och jag åt upp våra pizzor från i förrgår. Blev proppmätt. Så då är det inte så dyrt att köpa pizza eftersom det räcker till två middagar.

Har varit in till pappa ett par gånger under dagen.

Fia kom ca 17.30 och filmen hade varit bra.

Imorgon blir det städning här hemma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0